IV Zjazd Twórców Gier
Zjazd Twórców Gier 2011, to już IV edycja corocznego ogólnopolskiego spotkania amatorskich i niezależnych twórców gier oraz ich współpracowników - grafików, muzyków, scenarzystów, redaktorów oraz graczy! W tym roku odbędzie się w dniach 08-11 Września 2011 na terenie Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej (czwartek-niedziela).
Cały konwent jest zorganizowany dla wszystkich osób powiązanych w jakikolwiek sposób z gamedevem, niezależnie od wieku, upodobań czy też dziedziny jaką się zajmuje. Tak więc obojętnie czy tworzyć amatorsko dla siebie, chciałbyś zaistnieć jako niezależny twórca, skupiasz się na rozwijaniu swojego talentu poprzez tworzenie assetów, chcesz się tego wszystkiego dopiero nauczyć czy też po prostu jesteś studentem bądź grasz w gry i są one częścią twojego życia, jesteś więcej niż mile widziany!
W zeszłym roku gościliśmy między innymi Michała Marcinkowskiego (twórcę Soldata), Marcina Przybyłka (pisarza i autora serii Gamedec), zespół Etherfields (autorów MMO pod tym samym tytułem), Wykładowców z Uniwersystetu Jagiellońskiego, członków Demosceny oraz społeczności Klikowej, Game Makera, RPG Makera, UDK, Constructa, programistów, muzyków, pixelartystów, grafików 3D a także pracowników firm jak Microsoft, Adobe czy Autodesk. Tak więc jest to nie lada okazja również do nawiązania szerokich kontaktów
Co więcej jeśli zawodowo jesteś powiązany z GameDevem, tłumaczysz, programujesz, nauczasz, a może nawet tworzysz po swojemu, może byłbyś zainteresowany możliwością zaprezentowania dokonań swojej firmy bądź też uczelni? Cały segment prelekcji ma odbyć się w weekend (09-11 września) i być skonkretyzowany na wszelkich aspektach tworzenia gier. Już teraz mamy wsparcie Polskich i zagranicznych firm i serwisów, a dalsze rozmowy są w toku, listy dalej przygotowywane... Tak więc każdy znajdzie coś dla siebie i każdy wyniesie coś co zmieni jego postrzeganie na temat gier.
Jednakże nie jest to nudna impreza dla facetów w garniakach. Większość z nas jest młoda, ambitna i pełna energii, tak więc wszelkie mniej oficjalne prezentacje czy też inregrowanie się (zwłaszcza osób pełnoletnich) będzie miało miejsce, a to wszystko dzięki bardzo dobrej lokalizacji naszej noclegowni – Akademików Politechniki Łódzkiej. Jednak jako organizatorzy nie zapominamy niejako o powadze całej inicjatywy i dlatego też staramy się dołożyć wszelkich starań by zabezpieczyć i urozmaicić wam cały okres imprezy.
Tak więc, wszelkie dalsze informacje, w tym jak się zarejestrować, jakie są koszta imprezy i tym podobne znajdziecie na oficjalnej stronie zjazdu – http://zjazdtworcowgier.pl a jeśli macie jakiekolwiek pytania możecie je umieszczać tutaj. W miarę możliwości postaramy się na nie odpowiedzieć szybko i rzetelnie.
Pozdrawiam i do zobaczenia w te wakacje,
Tomasz 'Fanotherpg' Kaczmarek
Współorganizator ZTG 2011
Informacje dodatkowe:
Strona główna wydarzenia: http://zjazdtworcowgier.pl
Może Ci się spodobają
Na rozgrzanie atmosfery chcielibyśmy przedstawić wam nowego sponsora usługę Desura, która jest Steamem Valve, dla niezależnych twórców gier. Jest do świetna usługa dająca wgląd nie tylko do najciekawszych niezależnych projektów, wspierając inicjatywy pokroju Indie Humble Bundle, ale także zintegrowana z IndieDB i ModDB, tak więc macie w jednym miejscu nie tylko swoje ulubione gry, ale także mody i społeczność ? czego chcieć więcej?
Może możliwości spełnienia marzeń? Jeśli tak to przygotowaliśmy dla was nie lada gratkę, dwa zupełnie oddzielne i różne konkursy tylko i wyłącznie dla uczestników tegorocznej edycji Zjazdu Twórców Gier. Pierwszy zorganizowany z firmą Nitro oferuje nam nagrodę pieniężna 2000 zł, a wymaga jedynie przedstawienia konceptu na grę mobilną (iOS i Android). Drugi zorganizowany z firmą Play-Way jest możliwością sfinansowania oraz wydania waszej długo tworzonej gry z nastawieniem na multiplatformowość ? PC i konsole, ewentualnie urządzenia mobilne ? z budżetem do 100000 zł.
Tak więc jeśli tworzycie coś, albo też macie zamiar coś stworzyć dlaczego nie wziąść udziału w tegorocznym ZTG, pokazać się, zdobyć nowe doświadczenia a może właśnie i zarobić? Dwie zupełnie skrajne opcje, a jeden cel ? chęć odwzajemnienia się naszym uczestnikom za tak ciepłe przyjęcie i zachęcenia tych niezdecydowanych.
Na dokładkę chcielibyśmy zwrócić uwagę, że dział prelekcji jest non stop aktualizowany, i oprócz prelekcji ogólnogrowych czy tych dotyczących middleware mamy także wykłady programistyczne. A slotów na prelekcje jeszcze nam trochę zostało, więc jeśli coś tworzysz masz jeszcze szansę to zaprezentować ? czekamy!
1