Ciekawie rozwiązana fizyka gry
Ładna, trójwymiarowa grafika
Mała ilość misji
INFORMACJE
Gatunek: Symulatory
Licencja: freeware
Data wydania: 2006
Pobrań: 820
Producent: Trek Software
Wymagania sprzętowe:
Windows Media Player 10
Windows Media Player 10
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Rekordy online
Język: Angielski
INNE Z TEMATU
Codename Countdown
OCEŃ
Wydany przez Trek Software symulator pojazdu kosmicznego „Codename Countdown” przeznaczony jest na platformę PC. W grze sterujemy automatycznym statkiem transferowym (ang. Automated Transfer Vehicle - ATV)*. Potrafi on transportować paliwo oraz materiały niezbędne do dokonania napraw w kosmosie.
"Powrót na Księżyc jest znaczącym krokiem w programie kosmicznym USA. Naszym pierwszym celem jest ukończenie budowy międzynarodowej stacji kosmicznej do 2010 roku" - słowa prezydenta USA.
Tło gry stanowią fikcyjne wydarzenia roku 2010. NASA zgodnie z zapowiedziami prezydenta Busha podczas przemówienia w Białym Domu z 14 stycznia 2004 roku, wznawia program badawczy Księżyca. Podczas fazy lądowania, statkiem wstrząsają eksplozje. Zniszczeniu ulegają system komunikacji oraz systemy elektryczne. Mimo problemów załoga przejmuje kontrolę nad lądownikiem księżycowym i bezpiecznie osadza go na powierzchni satelity Ziemi. Wykorzystując części z uszkodzonego pojazdu, personel buduje urządzenia nawigacyjne oraz pomieszczenie kontrolne. Gracz wciela się w rolę nawigatora, który umiejętnie sterując ATV ma za zadanie wypełnić założenia misji.
Do wyboru są 3 stopnie trudności. O ile na najłatwiejszym poziomie grę przejdziemy dość szybko, to pozostałe mogą stanowić dla niektórych graczy wyzwanie. Punktowane są szybkość, precyzja wykonania zadania i jak najniższe koszty eksploatacji pojazdu. Gra oferuje jedynie rozgrywkę dla jednej osoby. Brak jest możliwości gry wieloosobowej i opcji podzielonego ekranu. Niestety nie możemy ulepszać naszego pojazdu, a jedynie zdobywać dodatkowe paliwo lub przenosić przedmioty. Mimo to, gra oferuję całkiem dobrą zabawę dla osób cierpliwych, lubiących stan lekkiej nieważkości, oraz braku pełnej kontroli nad trajektorią lotu pojazdu.
Zabrakło w Codename Countdown tablicy najlepszych wyników, przez co tracimy możliwość rywalizowania ze znajomymi. Za to niejednokrotnie przyjdzie nam powtarzać misję lub bić rekordy punktowe ze względu na poziom trudności, który rośnie z każdym kolejnym zadaniem. Po opanowaniu danej planszy, niestety nie odkryjemy już na niej niczego nowego. Gracz koncentruje się za to na doskonaleniu parametrów nawigowania wyświetlonych na ekranie. Wpływ mamy na położenie pojazdu w płaszczyznach x, y, na prędkość ATV, oraz na długość włączenia każdego z 3 silników rakietowych: 2 po bokach pojazdu i jednego spodniego. Poziom wyczerpywanego paliwa jest proporcjonalny do długości czasu, przez jaką włączony jest dany silnik.
Napędy włączamy przy pomocy kursorów, natomiast spacją wykonujemy operacje specjalne, jak rozpylenie substancji redukującej radioaktywność lub zrzucenie elementu. Fizyka poruszania się pojazdu ma za zadanie odwzorowywać niższą siłę grawitacji. ATV na początku steruje się trudno, lecz zwracając uwagę na wyżej wspomniane parametry nawigacyjne można szybko przywyknąć do księżycowego środowiska i poznać zachowania pojazdu.
Grafika gry odwzorowuje wygląd Księżyca. Środowisko jest zupełnie trójwymiarowe i jak przystało na Księżyc – szarobure. Poza instalacjami brak jest jakichkolwiek roślin lub istot żywych. Kamera działa poprawnie i punkt widzenia zmienia się odpowiednio do sytuacji. Zdarzyło mi się jednak poruszać zupełnie poza obszar gry, przewidziany przez twórców i pojazd nikł za horyzontem do momentu zderzenia z powierzchnią planety lub wyczerpania paliwa.
Efekty dźwiękowe stoją na wysokim poziomie i wydają się typowe dla tego, co ogólnie przyjmuje się za dźwięki wydawane przez statek kosmiczny. Motywy muzyczne są mało dynamiczne i dość dobrze oddają nastrój kosmicznej próżni. Początkowa i końcowa sekwencja wideo mogłaby być dłuższa i ciekawsza. Nie zachęcają do oglądania z paczką popcornu w ręku.
Do gry nie został załączony dodatkowy plik instrukcji. Niezbędne wyjaśnienia znajdziemy w odpowiednim podmenu ekranu głównego. Informacje tam zawarte wystarczą, aby z powodzeniem zapoznać się ze sterowaniem i interfejsem gry.
Polecam Codename Countdown osobom chcącym poczuć nieziemską atmosferę Księżyca i lubiącym symulatory lądowników. Gra dobra, jako krótki przerywnik w pracy lub nauce. Dla osób cierpliwych.
* ATV zostały zaprojektowane i zbudowane przez Europejską Agencję Kosmiczną. Pierwszy lot ATV odbędzie się w styczniu 2008 roku.
"Powrót na Księżyc jest znaczącym krokiem w programie kosmicznym USA. Naszym pierwszym celem jest ukończenie budowy międzynarodowej stacji kosmicznej do 2010 roku" - słowa prezydenta USA.
Tło gry stanowią fikcyjne wydarzenia roku 2010. NASA zgodnie z zapowiedziami prezydenta Busha podczas przemówienia w Białym Domu z 14 stycznia 2004 roku, wznawia program badawczy Księżyca. Podczas fazy lądowania, statkiem wstrząsają eksplozje. Zniszczeniu ulegają system komunikacji oraz systemy elektryczne. Mimo problemów załoga przejmuje kontrolę nad lądownikiem księżycowym i bezpiecznie osadza go na powierzchni satelity Ziemi. Wykorzystując części z uszkodzonego pojazdu, personel buduje urządzenia nawigacyjne oraz pomieszczenie kontrolne. Gracz wciela się w rolę nawigatora, który umiejętnie sterując ATV ma za zadanie wypełnić założenia misji.
Do wyboru są 3 stopnie trudności. O ile na najłatwiejszym poziomie grę przejdziemy dość szybko, to pozostałe mogą stanowić dla niektórych graczy wyzwanie. Punktowane są szybkość, precyzja wykonania zadania i jak najniższe koszty eksploatacji pojazdu. Gra oferuje jedynie rozgrywkę dla jednej osoby. Brak jest możliwości gry wieloosobowej i opcji podzielonego ekranu. Niestety nie możemy ulepszać naszego pojazdu, a jedynie zdobywać dodatkowe paliwo lub przenosić przedmioty. Mimo to, gra oferuję całkiem dobrą zabawę dla osób cierpliwych, lubiących stan lekkiej nieważkości, oraz braku pełnej kontroli nad trajektorią lotu pojazdu.
Zabrakło w Codename Countdown tablicy najlepszych wyników, przez co tracimy możliwość rywalizowania ze znajomymi. Za to niejednokrotnie przyjdzie nam powtarzać misję lub bić rekordy punktowe ze względu na poziom trudności, który rośnie z każdym kolejnym zadaniem. Po opanowaniu danej planszy, niestety nie odkryjemy już na niej niczego nowego. Gracz koncentruje się za to na doskonaleniu parametrów nawigowania wyświetlonych na ekranie. Wpływ mamy na położenie pojazdu w płaszczyznach x, y, na prędkość ATV, oraz na długość włączenia każdego z 3 silników rakietowych: 2 po bokach pojazdu i jednego spodniego. Poziom wyczerpywanego paliwa jest proporcjonalny do długości czasu, przez jaką włączony jest dany silnik.
Napędy włączamy przy pomocy kursorów, natomiast spacją wykonujemy operacje specjalne, jak rozpylenie substancji redukującej radioaktywność lub zrzucenie elementu. Fizyka poruszania się pojazdu ma za zadanie odwzorowywać niższą siłę grawitacji. ATV na początku steruje się trudno, lecz zwracając uwagę na wyżej wspomniane parametry nawigacyjne można szybko przywyknąć do księżycowego środowiska i poznać zachowania pojazdu.
Grafika gry odwzorowuje wygląd Księżyca. Środowisko jest zupełnie trójwymiarowe i jak przystało na Księżyc – szarobure. Poza instalacjami brak jest jakichkolwiek roślin lub istot żywych. Kamera działa poprawnie i punkt widzenia zmienia się odpowiednio do sytuacji. Zdarzyło mi się jednak poruszać zupełnie poza obszar gry, przewidziany przez twórców i pojazd nikł za horyzontem do momentu zderzenia z powierzchnią planety lub wyczerpania paliwa.
Efekty dźwiękowe stoją na wysokim poziomie i wydają się typowe dla tego, co ogólnie przyjmuje się za dźwięki wydawane przez statek kosmiczny. Motywy muzyczne są mało dynamiczne i dość dobrze oddają nastrój kosmicznej próżni. Początkowa i końcowa sekwencja wideo mogłaby być dłuższa i ciekawsza. Nie zachęcają do oglądania z paczką popcornu w ręku.
Do gry nie został załączony dodatkowy plik instrukcji. Niezbędne wyjaśnienia znajdziemy w odpowiednim podmenu ekranu głównego. Informacje tam zawarte wystarczą, aby z powodzeniem zapoznać się ze sterowaniem i interfejsem gry.
Polecam Codename Countdown osobom chcącym poczuć nieziemską atmosferę Księżyca i lubiącym symulatory lądowników. Gra dobra, jako krótki przerywnik w pracy lub nauce. Dla osób cierpliwych.
* ATV zostały zaprojektowane i zbudowane przez Europejską Agencję Kosmiczną. Pierwszy lot ATV odbędzie się w styczniu 2008 roku.
KOMENTARZE
Gość
+0
2012-06-29 19:23:44
nonono pomysł,fizyka,amimacje nawet fajne ale reszta to szlam, dałbym same minusy oprocz tego minusa-sympatyczka ktory jest tu zamiast plusa :)
Gość
+0
2008-06-21 00:03:51
ok
Gość
+0
2008-06-10 16:53:02
super
Gość
+0
2007-12-26 11:16:23
takie nawet fajne, jest ok,,,,,,,,,,,555,,,,,,,
1