Twórca Planescape Torment opowiada o swojej nowej grze
Colin McComb, jeden z głównych projektantów Planescape Torment, zapowiedział jakiś czas temu, że zamierza stworzyć "duchowego następcę" tej kultowej gry RPG. Teraz podzielił się na blogu swoimi przemyśleniami, jak mogłaby wyglądać taka produkcja.
Przy tworzeniu nowej gry trzeba zadać sobie podstawowe pytanie. Jestem teraz starszy, niż wówczas, gdy tworzyłem Tormenta i stawiane przeze mnie pytania też się zmieniły. Mam teraz dzieci i patrzę teraz na świat także ich oczami – i to mnie zmieniło. Tak naprawdę miałbym teraz zupełnie inne odpowiedzi na pytania stawiane w oryginalnym Tormencie. Dlatego teraz, kiedy już wiem, co może zmienić naturę człowieka, zadaję sobie inne pytania: jakie znaczenie ma czyjeś życie? I czy w ogóle ma jakiekolwiek?
Inny będzie też świat, w którym umiejscowię akcję nowej gry. Nie zamierzam też korzystać z systemu D&D, żeby nie ograniczać wyborów do przeciwieństw Dobro/Zło czy Porządek/Chaos. Chcę czegoś mniej oczywistego.
Cały tekst przeczytacie na stronie colinmccomb.com.
Informacje dodatkowe:
1