Valve rezygnuje z płatnych modów
No cóż, nie trwało to długo. Opcja płatnych modów, wprowadzona w zeszłym tygodniu do Skyrim, została wycofana przez Valve. Firma zwróciła klientom kasę i obiecała lepiej wdrożyć swój pomysł.
Sama idea płatnych modów jest bardzo obiecująca: otrzymywanie pieniędzy za swoją pracę, pozwoliłoby moderom rozwinąć skrzydła i zaangażować się w pełni w swoje projekty. Dzięki temu same mody stałyby się lepsze, a my być może doczekalibyśmy się kolejnego hitu na miarę Counter-Strike’a lub Doty.
Niestety, w obecnej (a raczej już przeszłej) formie pomysł nie miał racji bytu. Valve zrzuciło odpowiedzialność weryfikacji modów na klientów, co poskutkowało licznymi próbami oszustwa i wyłudzenia pieniędzy. Co więcej, sami moderzy otrzymywali zaledwie jedną czwartą przychodów: resztą dzieliły się Valve i Bethesda. Większość graczy uważa, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie opcjonalnej dotacji ulubionych modów przy utrzymaniu ich darmowego statusu.
Informacje dodatkowe: