klimatyczna muzyka
prostota rozgrywki
przeciętna grafika
INFORMACJE
Gatunek: RPG
Licencja: shareware
Data wydania: 2006
Pobrań: 1264
Producent: Glen Pawley
Dystrybutor: Arcade Town
Wymagania sprzętowe:
128 MB RAM
128 MB RAM
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Rekordy online
Język:
INNE Z TEMATU
FastCrawl
OCEŃ
FILM
„Nie szkolenie lecz chęć szczera zrobi z ciebie bohatera”, jak mawiał mój stary znajomy bard. Zwłaszcza jeśli trafiamy do miejsca gdzie spotkanie na ulicy zakutego w zbroję wojownika nikogo nie dziwi, bogowie poprzez ręce kleryków wyrywają z łap śmierci poległych towarzyszy, a niepozorny człek w śmiesznej szacie, mamrocząc pod nosem dziwne inkantacje, jest w stanie stworzyć dość gorącą kulę ognia. Jednakże na co komu byłby taki potencjał gdyby nie można go było jakoś spożytkować? Dlatego też w takim świecie nie brakuje również nigdy wyzwań, dzięki którym śmiałkowie mogą zyskać sławę, bogactwo, potęgę... kilka nowych blizn, protezę kończyny lub całkiem ładny nagrobek na miejscowym cmentarzu. I ku radości przedsiębiorców pogrzebowych chętnych na wspaniałą przygodę nigdy nie brakuje.
FastCrawl daje nam możliwość przeniesienia się właśnie do takiego świata magii i miecza. Gra ideowo zbliżona jest do klasycznej rozgrywki poczciwego Dungeons and Dragons. Weterani starych cRPG zapewne przypomną sobie z nostalgią tytuły takie jak seria Eye of the Beholder czy Dungeon Master i charakterystyczny klimacik im towarzyszący. Jednak mimo wspólnych elementów, FastCrawl w kilku aspektach wyraźnie się od nich różni.
Znów poprowadzimy dzielną drużynę złożoną z kilku bohaterów, znów przyjdzie nam przemierzać tajemnicze lochy, podziemia i jaskinie, znów spotkamy na swej drodze wiele przeciwności w postaci potworów i pułapek, znów zgromadzimy po drodze mnóstwo skrzących od magii cennych przedmiotów, by w końcu znów w najgłębszej pieczarze, w najdalszej i najciemniejszej komnacie, stanąć twarzą w twarz z najpotężniejszą bestią i -jak na bohaterów przystało- odrąbać jej łeb.
Mechanika jest uproszczona do minimum, co jednych zapewne ucieszy, a innych zmartwi. Wszystkie postacie startują z ustalonymi współczynnikami, nie wybieramy żadnych zdolności, rasy, ani klasy postaci. Właściwie nie wybieramy nic, lecz dostajemy do dyspozycji gotową drużynę stworzoną losowo przez komputer (3-5 postaci), w której możemy mieć maga, kleryka, wojownika i łotrzyka. Sama rozgrywka przebiegiem przypomina bardzo grę planszową. Nasza drużyna symbolizowana przez jasny żeton, przesuwa się po planszy odkrywając po kolei zaciemnione pola symbolizujące pomieszczenia i korytarze wygenerowanego losowo labiryntu. Po drodze możemy trafić na zamknięte drzwi, skrzynie ze skarbami, pułapki i oczywiście potwory. Walka rozgrywa się w systemie turowym i wygląda niema identycznie jak w wydanym przez Strategy First, Disciples, które to zapewne jest znane fanom gier strategicznych. Po spełnieniu wymagań stawianych na danym poziomie lochu, drużyna przechodzi niżej i każda postać awansuje ulepszając wybraną zdolność. Bardzo dobre wrażenie FastCrawl robi pod kątem muzyki, jest podniosła, miła dla ucha i świetnie pasuje nastrojem do heroicznych walk staczanych przez naszych dzielnych bohaterów. Pod względem wizualnym niestety nie jest już tak dobrze. Co prawda grafika brzydka nie jest i ogólnie wszystko ładnie się ze sobą komponuje, jednak prezentowany poziom może rozczarowywać co niektórych graczy ze względu na prostotę, małą ilość urozmaiceń i detali. Tyczy się to zarówno wyglądu mapy, portretów postaci (jedynie 8: kobieta i mężczyzna * 4 dostępne klasy) jak i interfejsu gry. Nie można natomiast nic zarzucić odnośnie przejrzystości, wszelkie menu są jasne, zrozumiałe i grę obsługuje się intuicyjnie. Twórcy udostępnili aż pięć poziomów trudności do wyboru i trzy rozmiary lochów, tak więc każdy może dostosować rozgrywkę do własnych możliwości.
Mimo prostoty FastCrawl ogólne wrażenia są pozytywne i gra się naprawdę lekko, łatwo i przyjemnie. Niejednemu graczowi gra przypadnie do gustu i poświęci czas na penetrowanie chłodnych korytarzy, prowadząc swą dzielną drużynę przeciw bandom krwiożerczych bestii, zbierając nowe niezwykłe artefakty i zyskując sławę, którą bardowie będą później opiewać w swych utworach. UWAGA: Gra wymaga zainstalowanego .Net Framework v1.1 lub wyższa. Do ściągnięcia stąd.
FastCrawl daje nam możliwość przeniesienia się właśnie do takiego świata magii i miecza. Gra ideowo zbliżona jest do klasycznej rozgrywki poczciwego Dungeons and Dragons. Weterani starych cRPG zapewne przypomną sobie z nostalgią tytuły takie jak seria Eye of the Beholder czy Dungeon Master i charakterystyczny klimacik im towarzyszący. Jednak mimo wspólnych elementów, FastCrawl w kilku aspektach wyraźnie się od nich różni.
Znów poprowadzimy dzielną drużynę złożoną z kilku bohaterów, znów przyjdzie nam przemierzać tajemnicze lochy, podziemia i jaskinie, znów spotkamy na swej drodze wiele przeciwności w postaci potworów i pułapek, znów zgromadzimy po drodze mnóstwo skrzących od magii cennych przedmiotów, by w końcu znów w najgłębszej pieczarze, w najdalszej i najciemniejszej komnacie, stanąć twarzą w twarz z najpotężniejszą bestią i -jak na bohaterów przystało- odrąbać jej łeb.
Mechanika jest uproszczona do minimum, co jednych zapewne ucieszy, a innych zmartwi. Wszystkie postacie startują z ustalonymi współczynnikami, nie wybieramy żadnych zdolności, rasy, ani klasy postaci. Właściwie nie wybieramy nic, lecz dostajemy do dyspozycji gotową drużynę stworzoną losowo przez komputer (3-5 postaci), w której możemy mieć maga, kleryka, wojownika i łotrzyka. Sama rozgrywka przebiegiem przypomina bardzo grę planszową. Nasza drużyna symbolizowana przez jasny żeton, przesuwa się po planszy odkrywając po kolei zaciemnione pola symbolizujące pomieszczenia i korytarze wygenerowanego losowo labiryntu. Po drodze możemy trafić na zamknięte drzwi, skrzynie ze skarbami, pułapki i oczywiście potwory. Walka rozgrywa się w systemie turowym i wygląda niema identycznie jak w wydanym przez Strategy First, Disciples, które to zapewne jest znane fanom gier strategicznych. Po spełnieniu wymagań stawianych na danym poziomie lochu, drużyna przechodzi niżej i każda postać awansuje ulepszając wybraną zdolność. Bardzo dobre wrażenie FastCrawl robi pod kątem muzyki, jest podniosła, miła dla ucha i świetnie pasuje nastrojem do heroicznych walk staczanych przez naszych dzielnych bohaterów. Pod względem wizualnym niestety nie jest już tak dobrze. Co prawda grafika brzydka nie jest i ogólnie wszystko ładnie się ze sobą komponuje, jednak prezentowany poziom może rozczarowywać co niektórych graczy ze względu na prostotę, małą ilość urozmaiceń i detali. Tyczy się to zarówno wyglądu mapy, portretów postaci (jedynie 8: kobieta i mężczyzna * 4 dostępne klasy) jak i interfejsu gry. Nie można natomiast nic zarzucić odnośnie przejrzystości, wszelkie menu są jasne, zrozumiałe i grę obsługuje się intuicyjnie. Twórcy udostępnili aż pięć poziomów trudności do wyboru i trzy rozmiary lochów, tak więc każdy może dostosować rozgrywkę do własnych możliwości.
Mimo prostoty FastCrawl ogólne wrażenia są pozytywne i gra się naprawdę lekko, łatwo i przyjemnie. Niejednemu graczowi gra przypadnie do gustu i poświęci czas na penetrowanie chłodnych korytarzy, prowadząc swą dzielną drużynę przeciw bandom krwiożerczych bestii, zbierając nowe niezwykłe artefakty i zyskując sławę, którą bardowie będą później opiewać w swych utworach. UWAGA: Gra wymaga zainstalowanego .Net Framework v1.1 lub wyższa. Do ściągnięcia stąd.
KOMENTARZE
Gość
+0
2006-12-29 11:53:29
Bardzo przyjemny system walki, a'la Disciples. :)
(1) Poprzednia 1 2