PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Jan Giemza
Dodany: 2013-07-03
Artykuł: Jan Giemza

INNE Z TEMATU

 

Broken Age w dwóch częściach, premiera w styczniu

 

Projekt kickstarterowej przygodówki Broken Age rozrósł się tak bardzo, że twórcy stanęli przed trudnym zadaniem – co zrobić, by zmieścić się w budżecie, a jednocześnie nie wyciąć połowy gry?

 

Jak napisał szef Double Fine Tim Schafer:

 

Przyjrzeliśmy się, ile zostało nam pracy, by ukończyć pierwszą połowę naszej gry. Wyszło na to, że skończylibyśmy pracę w lipcu przyszłego roku. Nie tym lipcu, ale lipcu 2014! Pierwszą połowę. Całość byłaby gotowa dopiero w 2015 roku.

 

Dla studia był to duży kubeł zimnej wody. Nic dziwnego – okazało się, że trzeba będzie albo przeprowadzić kolejną zbiórkę, albo wypuścić na rynek produkt mający niewiele wspólnego z pierwotną wizją. Na szczęście wymyślono trzecie rozwiązanie, łączące zalety obydwu poprzednich.

 

Tym samym już w styczniu 2014 roku pierwsza część gry pojawi się na platformie Steam Early Access – wówczas wszyscy chętni będą mogli poznać połowę przygotowanej przez Double Fine historii. Zdobyte w ten sposób fundusze pozwolą sfinansować resztę projektu i wypuścić drugi akt w przyszłe wakacje.

 

Niestety, rozwiązanie to ma dwie wady. Po pierwsze, gra zostanie nieco okrojona – być może nieznacznie, ale jednak. Po drugie, nie ma pewności, jak wiele osób zdecyduje się na skorzystanie ze Steam Early Access. Czy zarobione pieniądze wystarczą, by opłacić kilka kolejnych miesięcy pracy studia? Tylko czas pokaże.

 

Problemy wokół Broken Age stanowią interesujący wgląd w proces produkcyjny gier. Z podobnymi dylematami muszą zmagać się producenci na całym świecie, zwykle jednak nie są one nagłaśniane.

 

http://www.kickstarter.com/projects/doublefine/double-fine-adventure/posts/527683


Informacje dodatkowe:

KOMENTARZE

Wynik działania (0 + 9):

Regulamin
Gość: