Czemu freemium ssie?
Bennett Foddy, twórca QWOP i GIRP, podał pięć powodów, dla których – jego zdaniem – gry freemium w obecnej formie się nie sprawdzają.
• Sama gra zwykle nie jest ciekawa, a mikrotransakcje dają luksus pominięcia uciążliwej rozgrywki (zwykle grindowania).
• Ciężko porównywać się z innymi graczami, skoro część z nich bawi się według innych zasad, korzystając ze sklepu przyjmującego żywą gotówkę.
• Mikrotransakcje psują też immersję, odciągają gracza od właściwej gry i niszczą klimat.
• Designerom trudno rozwiązać konflikt między zapewnieniem fajnej i kompletnej produkcji wszystkim grającym a dostarczeniem atrakcyjnej dodatkowej zawartości dla płacących.
• Mikrotransakcje zabijają kreatywność u twórców, muszą bowiem dostosowywać rozgrywkę do pewnego ustalonego z góry schematu.
Warto przy tym zaznaczyć, że zdaniem Foddy'ego dobrze zrobiony freemium ma rację bytu. Jego zdaniem, pobieranie opłat za stałe, a nie tymczasowe zmiany w rozgrywce (np. nowy poziom trudności), ma rację bytu.
http://indiegames.com/2013/03/the_five_reasons_freemium_suck.html
Informacje dodatkowe: