INNE Z TEMATU
Enemy Flag - najnowsza wersja - 1.8.0
Twórca Enemy Flag - Bartek Baron - tuż po Świętach uraczył graczy kolejną wersją swojej gry strategicznej. Liczby 1.8.0 to coś więcej niż poprawienie paru błędów oraz drobne dopasowanie rozgrywki dla potrzeb graczy. Główne zmiany to redukcja przesyłanych pakietów o ponad jedną trzecią, co znacznie przyspiesza rozgrywkę przez internet, umieszczenie listy serwerów w grze, dzięki czemu nie trzeba uruchamiać gry od nowa, żeby zmienić serwer, obsługa modyfikacji - wystarczy umieścić je w folderze "mods" i dokonać zmian w konfiguracji gry, zwiększenie kolorów państw do 216 - każdy znajdzie coś dla siebie, udoskonalenie gry, m.in. możliwość ataku przy pomocy prawego przycisku myszy, pojawienie się animacji odkrywanych pól i szybkie przewijanie wiadomości, uproszczenie systemu zarządzania konfiguracjami serwera, dodano filmik pełniący rolę poradnika dla początkujących.
Oto pełna lista zmian:
binarny protokół przesyłania danych (spadek rozmiaru pakietu o ok. 35%), szyfrowanie pakietów, szybsze generowanie i rzetwarzanie pakietów danych, nowa, zagnieżdżona w grze lista serwerów gier, zawsze aktualne dane na liście serwerów gier, pokazywanie na liście serwerów gier ilości drużyn, aktualnej tury, opóźnienia, odciążenie serwera lobby gier,
możliwość niepokazywania serwerów gier dla których nie udało się pobrać szczegółowych danych, lista ulubionych serwerów gier, zmieniony moduł tworzenia gier jednoosobowych, szybkie przetwarzanie akcji botów których ruch nie wpływa na stan mapy gracza w grach jednoosobowych, drobne usprawnienia w grach jednoosobowych, skrócenie czasu oczekiwania na rozpoczęcie gry jednoosobowej (20 -> 10 sek.), zwiększona ilość kolorów państwa do 216 pozycji z pełnej palety barw, pokazywanie wybranego koloru gracza na liście wysłanych przez niego wiadomości, pokazywanie ilości osób w drużynie obok jej nagłówka na liście graczy, dostęp do większej ilości funkcji z menu głównego gry, zwiększony limit długości wysyłanych wiadomości (250 -> 300 znaków), możliwość szybszego przewijania okna wiadomości, nowe tło główne gry, nowy podkład muzyczny, zmienione niektóre dźwięki gry, możliwość kontroli głośności dźwięków w grze (klawisze F5, F6), możliwość kontroli głośności muzyki w grze (klawisze F7, F8), zmienione oznaczenie drużyn w wszystkich występujących miejscach na cyfry rzymskie, nie pokazywanie współrzędnych zaznaczone pola obserwatorom w czasie trwającej rozgrywki, zmieniony kolor wiadomości wewnątrz drużyny na żółty, inne oznaczenie na mapie gracza wyeliminowanego,
polecenie ataku przypisane do PPM, możliwość zmiany drużyny przy pomocy klawiszy 0 do 6, pokazywanie czasu przebywania na serwerze danego gracza na liście graczy, pokazywanie zajętego przez gracza miejsca w końcowych statystykach gry, poprawa mechanizmu odtwarzania dźwięków i muzyki, natychmiastowe ładowanie podkładu muzycznego gry, płynna animacja pojawiania się i znikania sektorów na mapie, dodana animacja zmiany stanu posiadanych surowców, inne oznaczenie opóźnienia gracza komputerowego w celu jego jednoznacznej identyfikacji na liście graczy, pokazywanie flagi na wszystkich murach a nie tylko na tych będących na granicy państwa, zmieniona grafika ukazująca wykonany przez gracza ruch na mapie, inny dźwięk opuszczania gry przez gracza niż przy jego wejściu do gry, intensywniejsze pola znajdujące się za mgłą wojny, inne drobne poprawki graficzne, zmniejszenie ilości zajmowanej pamięci przez grę, możliwość wyboru jakości odtwarzanych dźwięków, gruntownie zmieniony i uproszczony system konfiguracji serwera (inne znaczenie komendy /exec), komenda /exec wykonuje rozkazy serwera zawarte w zewnętrznym pliku a nie ładuje już więcej pliku konfiguracji, szybsze działanie serwera dedykowanego, możliwość rejestracji serwera gry aż na 8 serwerach lobby, bardziej rozbudowany mechanizm komunikatu powitalnego serwera (seria zmiennych sv_motdX), możliwość zdefiniowania portu dla dostępu zdalnego do serwera, gry w których pozostali sami gracze komputerowi na skutek opuszczenia gry grających są automatycznie kończone, podczas dodawania gracza komputerowego czas oczekiwania na graczy nie jest przedłużany, wyeliminowanie kilku zbędnie przesyłanych pakietów danych, nie wpuszczanie na serwer graczy bez wybranej nazwy, możliwość podania pustego parametru dla zmiennej w celu jej wyczyszczenia, poprawiona obsługa błędów na serwerze, za każde 2 nieudane ataki wroga dodawany jest 1 żołnierz do armii, obniżony wymagany próg doświadczenia do wybudowania ratusza (175 -> 150), zmniejszony poziom różnicy w doświadczeniu gwarantujący udany atak (20% -> 15%), zwiększona bezwzględna szansa na nieudany atak sektora (0.25 -> 0.4), zwiększona bezwzględna szansa na nieudany atak ratusza (1.5 -> 1.6), od uzależnienie wersji gry od kompatybilności protokołu różnych jej wersji, bezpośrednie uruchamianie samej gry, brak wymaganej ingerencji programu konfigurującego, video tutorial dodany do manuala, uaktualniony manual o nowe elementy gry, obsługę modyfikacji oraz serwera dedykowanego, drobna poprawka mapy (12) Lost World.efm, usunięta obsługa rankingu graczy, usunięty okres ochronny, wyeliminowane częste błędy podczas gry, poprawiony brak dźwięku rozjeżdżania się okien gry w momencie rozłączenia gracza, poprawione znikanie menu głównego przy dwukrotnym rozłączeniu gracza, poprawiony błąd umożliwiający odnoszenie się w wiadomościach do tablicy językowej gry, poprawiony sposób obliczania średniego opóźnienia na serwerze, poprawione inne drobne błędy i niedociągnięcia, nowe ikony, kompatybilność z systemem Microsoft Windows Vista, bardzo dużo innych drobnych zmian i poprawek całej gry.
Zapraszamy także do odwiedzenia oficjalnej strony Enemy Flag.
Oto pełna lista zmian:
Zapraszamy także do odwiedzenia oficjalnej strony Enemy Flag.
Może Ci się spodobają
KOMENTARZE
Gość
+0
2006-12-31 17:26:16
Gra fajna - zwłaszcza nowa wersja. Zauważyłem, ze coraz więcej osób w to gra... chociaż i tak jest ich mało.
Gość
+0
2006-12-31 16:29:55
Hmmm... Nieźle. Grałem kiedyś, całkiem fajne - dobre bo polskie.
1