Mniej chętnie wspieramy gry na Kickstarterze
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku projekty związane z grami na Kickstarterze wsparto kwotą 8,2 mln dolarów. To ponaddwukrotnie mniej niż w analogicznym okresie w 2015.
Jaka jest przyczyna tego spadku? Przede wszystkim brak głośnych tytułów, które przyciągnęłyby tłumy. Poprzedni rok stał pod znakiem Shenmue 3 (6,3 mln dolarów), BattleTech (2,7 mln dolarów) i Divinity: Original Sin 2 (2 mln dolarów). W tym roku nikomu nie udało się przekroczyć nawet bariery miliona.
Przyczyn może być jednak więcej. Po pierwsze, pojawiają się konkurencyjne platformy crowdfundingowe, takie jak Fig, który pozwala partycypować w ewentualnych zyskach tytułu. Po drugie, gracze czują, że część projektów mogłaby powstać również bez ich wsparcia, a część to po prostu skok na kasę.
Informacje dodatkowe:
Może Ci się spodobają