Need For Speed World jednak za darmo!
Dobre informacje dla fanów produkcji wyścigowych. Studio Electronic Arts, postanowiło uwolnić swój tytuł od wszelakich ograniczeń, związanych z płatną częścią gry. Do tej pory, aby cieszyć się pełną wersją NFS World bez jakichkolwiek „barier”, zmuszeni byliśmy kupić specjalny starter, który kosztował aż 49 złotych. Płacenie za grę, która zapowiadana była jako darmowa, zniechęciło wiele osób do zabawy, i na reakcję EA nie trzeba było długo czekać.
Autorzy zapewnili również dalsze wspieranie swojej produkcji poprzez, dodawanie zupełnie nowych- obszarów na mapie, samochodów, czy zaaplikowanie w grze specjalnego trybu „co-op pursuit mode”, w którym nie zabraknie zapewne emocjonujących ucieczek przed policją.
Oficjalna strona gry: http://world.needforspeed.com
Może Ci się spodobają
Z drugiej strony rozumiem złość graczy, bo skoro EA cały czas reklamowała World jako grę darmową, to zmiana decyzji chwilę przed premierą była dla fanów dość... rozczarowująca.
Co do samej gry, zawiodłem się na niej niesamowicie. Ostatnia gra z serii NFS w jaką dłużej pograłem, było Most Wanted (nie licząc Shifta, który fizyką jazdy niejako wyłamał się z konwencji NFSów) oczekiwałem mniej więcej takiego stylu jazdy - zręcznościowego, ale jednak wymagającego jakiegokolwiek wysiłku, czy w miarę dobrego refleksu, a przede wszystkim dającego ogromną frajdę. Tymczasem - prędkości nie czuć ANI TROCHĘ, a w zakręty "90 stopni" wchodzi się przy 200km/h i nie jest się nawet blisko uderzenia w jakąś przeszkodę. Nitro jako power-up, to już po prostu śmiech na sali (chodzi o to, że nie mam żadnej kontroli jak długo i jak mocno będzie działał).
Jeśli chodzi o samą rozgrywkę, to World to dla mnie najgorsza wersja z całej serii NFSów.
Twój argument że NFS już było wiele razy mnie nie przekonuje. Ten NFS jest pierwszą z serii grą MMO, poza tym, coś te 350 osób musiało chyba robić?
Koszty produkcji innych gier EA:
StarCraft 2: 100 mln $
Star Wars: The Old Republic: 30 mln $
Spore: 164 mln PLN
Gry spoza EA:
GTA IV: 100 mln $
Wiedźmin: 19,1 mln PLN
God of War: 44 mln $
Co do SMSów:
1. NIE DA się negocjować stawek z SMSa więcej niż w ramach ok. 10%, bo takich rzeczy jak podatki i koszty technologiczne, prowizje dla platform telekomunikacyjnych, itp. nie przeskoczysz. Nigdy z SMSa za 23.18 PLN nie dostaniesz więcej niż 9-10 PLN. Nawet jeśli założysz własny system do tego, wyciągniesz max 13 PLN.
2. Serwisy randkowe chyba nie dają w zamian za SMSa czegoś co ich kosztowało kilkadziesiąt milionów $, nieprawdaż?
Po drugie lepiej dla producenta udostępnić grę za darmo i brać kasę z reklam w grze, niż patrzyć jak ich gierka bije rekordy popularności na "podejrzanych" stronach.
O co chodzi z tym SMSem? 2-3 zł? Chyba ktoś zapomniał, że 2-3zł to umowa dla zwykłego szarego człowieka, a firmy zawierają własne umowy. Np. portale randkowe... Płatne przelewem 10zł, a SMSem 11zł. Jak widać można.
A tak w ogóle to producent nie ma tu zarabiać za owe 49zł, ale za darmowości produkcji, tak jak bezpłatne gazety. I np. dziabną w grze reklamę.
Proponuję zrobić sondę: czy 49zł to dużo czy mało. Dla mnie to dużo.
A o płatnościach SMSem to już w ogóle zapomnij :P