PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
informacja prasowa
Dodany: 2013-05-22

TAGI
INNE Z TEMATU

 

Polska gra Parenthood na festiwalu Games For Change w Nowym Yorku

Gra Parenthood powstała w ramach styczniowego Global Game Jam i zajęła pierwsze miejsce podczas GGJ na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. 
 
Global Game Jam to konkurs polegający na stworzeniu gry na zadany wspólny na całym świecie temat w czasie 48h. W tym roku tematem był dźwięk bicia serca. Co roku konkurs odbywa się w ponad 60 krajach w wielu miastach. Tylko w Polsce odbywa się w 5 miastach. 
 
W tym roku po raz pierwszy do konkursu wprowadzono dodatkowe, opcjonalne wyzwanie nazwane "Bigger picture". Gry które podejmowały to wyzwanie musiały poza głównym tematem poruszać jakiś ważny temat społeczny. Na całym świecie w sumie to wyzwanie podjęło 337 zespołów.
 
Parenthood to gra o rodzicielstwie, a właściwie o lękach i obawach jakie towarzyszą ludziom którzy decydują się na założenie rodziny. Świat przedstawiony w grze to koszmar senny zamknięty w gameplay trudnej gry platformowej. Całość składa się z czterech etapów symbolizujące różne grupy obaw: "living space", "alone", "the career" oraz "Me". Ważnym elementem gry jest dźwięk, a szczególnie szepty, które wyrażają już bardzo konkretne obawy. I choć po ukończeniu czterech poziomów gra posiada szczęśliwe zakończenie, to tak naprawdę powinniśmy w nim zobaczyć wejście na kolejny, trudniejszy poziom.
 
Festiwal Games For Change organizowany jest od 2005 roku a jego celem jest propagowanie gier jako środka do wyrażenia ważnych celów społecznych. W ramach festiwalu pokazanych będzie pięć gier z całego świata które powstały w ramach Global Game Jam. Gry będzie można zobaczyć przez cały czas trwania festiwalu w głównym holu oraz scenie głównej podczas drugiego dnia trwania imprezy.
 
Poza "polskim" Parenthoodem pokazane zostaną gry Giving, Giving, Gone (Johannesburg, RPA), Privilege (The Art Institute of Portland, USA), Thrist (MFA Design for Social Innovation, Nowy York, USA), What The Frack? (Compton Labs MIT, Cambridge, USA).
 
Nasz zespół:
Marek Czerniak - lead designer & programmer (PC)
Wojtek Jezowski - level designer & sound designer
Piotr Kosmala - art director
Arek Staworzyński - programmer & level designer (Android)
 
Gra dostępna jest tutaj:

lub bezpośrednio:
 
Podpowiedź: przyciski 1,2,3,4 z klawiatury umożliwiają przełączenie się na konkretny poziom.
 
Więcej informacji:


Informacje dodatkowe:
 Strona główna wydarzenia: http://www.gamesforchange.org/festival2013/

KOMENTARZE

Wynik działania (6 + 7):

Regulamin
Gość: