Volleyball Manager 2010
Otrzymaliśmy informacje dotyczące nowego Volleyball Managera:
"Obecnie konczymy prace na nowa edycja gry Volleyball Manager 2010, która bedzie zawierac sporo istotnych zmian w silniiku meczowym oraz zupełnie nowy system scoutowania graczy. Duzym zmianom ulegnie tez baza danych w zwiazku z zmiana koncepcji po smierci autora ooprzednich baz danych śp. Wojciecha Sapiechy.
1) Silnik meczowy
Tu beda widoczne 2 istotne zmiany: po pierwsze pojawi sie tryb 2d znany z seriii gier Championship Manager 4, którego przykładowe efekty mzona obejrzec ponizej
Screeny z silnika meczowego 2D z wersji testowej 1.27:
http://img696.imageshack.us/img696/1418/vm1.png
http://img717.imageshack.us/img717/2337/vm2.png
http://img18.imageshack.us/img18/9836/vm3e.png
Po drugie udało nam sie rozwiazac problem nierealistycznego odwzorowania przebiegu meczu siatkarskiego odnosnie serii punktowych- po przejrzeniu nowej wersji testerskiej 1.27 testerzy zgodnie orzekli ze problem został rozwiazany. Oprócz tego w silniku meczowych oprócz tcy dwóch istotnych zmian beda takze pomniejsze nad kórymi nie trzeba sie na razie skupiac a kótre zostano dokładnie opisane wraz z ukazaniem sie nowej edycji gry.
2) System scoutingu
W grze gracz będzie miał wpływ na jakość scoutingu poprzez określenia miesięcznych wydatków przeznaczonych na ten cel. Zależnie do tego jaką cześć budżetu zdecyduje się przeznaczyć na scoutowanie graczy będzie otrzymywał codziennie lub raz na kilka dni informacje o graczach zarówno z kontraktami jak i wolnymi. Informacja ta będzie zawierać dane o obecnych umiejętnościach zawodnika i jego potencjale skalowanych od 1 do 20, a także informację o mocnych i słabych stronach poszczególnych graczy oraz informacje o przydatności danego zawodnika do zespołu gracza w kolejnych sezonach.Poziom wydatków na scouting będzie decydował o częstotliwości informacji o zawodnikach, ich wiarygodności a także globalnym lub lokalnym zasięgu scoutingu. Rozpiętość wydatków na scouting będzie duża gdyż najbogatsze kluby będą wydawać na to ponad 50 tys euro miesięcznie podczas gdy kluby słabsze poniżej 10 tys euro a biedniejsze jeszcze mniej.
3)Pewne zmiany w silniku transferowym
Od wersji 1.27 gracz bedzie miał ograniczone mozliwosci w podpisywaniu kontraktów gdy zarzad bedzie limitował wysokosc maksymalnego mozliwego kontraktu który bedzie zalezał od poziomu infrastruktury klubowej i tak przykłądowo dla Dynama Moskwa lub Sisleya Treviso bedzie to około 7000 tys euro ale juz dla Politechniki Warszawskiej 100 tys euro. Ma to zapobiec nierealistycznej wysokosci kontraktu, którą gracze proponowali swoim zawodnikom w wcześniejszych wersjach kwota 700 tys euro dla czołowych zespołow wydaje sie odpowiednia.
4) Mozliwość utworzenia własnego klubu
W nowej wersji wracamy do rozwiązań znanych nam z poprzednich wersji VM w szczególnosci VM 0.17, w którym taka opcja była. Wybierajac ta sciezke kariery zaczynamy od najnizszego poziomu rozgrywek a wiec przykładowo w Polsce od rozgrywek III ligi.
5)Konfigurowany graficzny interfejs
No coż, grafika nie była nigdy dla nas priorytetem. Myślę, że ta opcja pozwoli cieszyć się graczom customizowanym wyglądem VM-a. Prawdopodobnie pliki z ustawieniami będą edytowalne, więc gracze poza przygotowanymi skinami będą mogli sobie je jeszcze dodatkowo zmieniać. Zmienialne beda tez kolory koszulek własnego zespołu co pozwoli na dostosowanie ich wygladu to wymagan gracza od teraz nikt juz nie bedzie mógł sie donas przyczepic ze cos mu nie pasuje napisy w trakcie meczu sa niewyrazne i tak dalej :D
6) Opcja autosave- częstotliwość autosave będzie definiowalna. Będzie można też wybrać, czy ma być nadpisywany aktualny save, czy też tworzony plik będący kopią zapasową."
Większa ilość informacji ma zostać udostępniona wkrótce.
Link do recenzji na VG: Recenzja