INNE Z TEMATU
Wyniki 3 Globalnej Wojny
Tak więc 3 Globalna Wojna z oficjalnym wsparciem CD Projektu, patronatem medialnym Victory Games, a także współudziałem serwisów Click Portal, Fabryka Gier, Game Maker Clan, MakeYourGames, NukeBoards, RMXP, Strefa Twórców Gier, TiTek, Tsukuru Archive, Twierdza RPG Makera oraz Zamthir zakończyła się. Na wyniki niestety musieliście długo poczekać a to z mojej winy (wyjazd na studia i zblokowane FTP), co więcej samo ocenianie też nie było łatwe co widać chociażby po wynikach pierwszej czwórki i komentarzach trzech z 4 członków Jury. Byli pewni zwycięzcy wskazywani przez wszystkich, a jednak polegli, natomiast pewne czarne konie wygrały...
Na temat samego konkursu, cóż można się dobrze wypowiedzieć. Wyszliśmy poraz pierwszy poza Scenę Klikową, a niektóre serwisy same się do nas zgłaszały, jednak z zapałem administracji nie poszedł zapał twórców gdyż ilość prac utrzymała się w okolicach 10. Co więcej ich poziom niestety drastycznie spadł przez co żadna z prac nie przekroczyła pułapu 50% punktów, a co gorsza połowa z wszystkich gier została zdyskwalifikowana przez najróżniejsze czynniki.
Ja natomiast sam zdecydowałem się zmierzyć z projektem gry w konwencji tegorocznej Wojny by zobaczyć czy to motyw był za trudny, czy też twórcom brakuje motywacji? Skoro sława i nagrody rzeczowe nie są odpowiedzią na twórcze zapędy... Ja swój projekt zaprezentuje za 2 tygodnie na FG, zobaczymy co będzie przy następnej edycji GW a tymczasem długo oczekiwane wyniki:
Zdyskwalifikowane prace:
5. Piłeczkowy Labirynt
*Fadex - Długo zastanawiałem się jak opisać tę produkcję nie zrażając do niej graczy. Po paru głębszych (łykach soczku) uznałem, że jest to niemożliwe. Beznadziejna paintowa grafika oraz brak wszelkiego pomysłu na rozgrywkę w połączeniu z kiepskim silnikiem oraz wykonaniem dały nam to... no, to coś! Cóż, nie widzę tu także żadnego powiązania z tematem wojny.
4. Win with Death
*Fanotherpg – W praktyce pierwsza praca jaka przyszła do mnie, i mimo upomnienia autora odnośnie muzyki – są to utwory jednego z amerykańskich zespołów – autor nie podesłał poprawionej wersji. Tak więc niestety dyskwalifikacja drugiego z potencjalnych zwycięzców.
3. Pandemonium
*Bedziu - Hm, hm.. Hehe.. Mimo zacnego napisania długiego poradnika do gry w Wordzie chyba zabrakło użycia opcji sprawdzania pisowni, bo gramatyka miejscami leży. Jednak jest to bardzo malutki błąd i nie wpłynął na ocenę całości (tylko troszkę poprawił mi humor). Pod menu z informacjami o grze nie ma interface lub chociażby napisu "Kliknij ESC, aby wrócić", a z kolei użycie opcji wczytania zapisu o dziwo wczytuje zapis! Jednak nie nasz, a domyślny. Domyślnie, to ta opcja powinna być wyłączona do czasu wykonania zapisu przez gracza. Inaczej jest to bardzo nieprofesjonalne. - No i gdzie ta krew, gdzie to zabijanie? Gram w karty na jakimś stole i jedyne co widzę to jak rosną (moje?) skille. Poza tym gra ma tendencje do zawieszenia się podczas losowania kolejnej karty co nie zmienia faktu, że interfejs dalej pracuje. Bardzo ciekawe jest opuszczenie rozgrywki, bo nie można zrobić tego żadnym klawiszem i trzeba zamknąć proces gry z menedżera zadań windows.
2. Nekrologik
*Fadex - Patrząc na listę autorów szczerze mówiąc podśmiewałem się cicho. Nie sądziłem, że może to być całkiem porządna produkcja. Nie wiedziałem, że gra typu "idź i traf do wyjścia" może być tak interesująca, a czasami i trudna... Gra jednak została zdyskwalifikowana przez swoje błędy (odwołania MCI, możliwość zblokowania postaci) i kiepskie uzasadnienie fabularne.
1. Exogenis
*Fanotherpg – Moim zdaniem największy przegrany tej 'wojenki'. Wszystko zapowiadało się tak pięknie, intro, grafa, muza... Jednak pewien aspekt produkcję pogrążył – korzysta z skryptów więcej niż 2 osób co przy 2 autorów daje więcej niż 4 członków pracujących nad tytułem. Zostało mi to zgłoszone nawet przez graczy i to z sceny RPG Makera, więc nie ma mowy o dyskryminacji software'owej.
Zwycięzcy:
5. Zemsta Jamesa - 11/40
*Bedziu - Menu jest zbyt puste oraz zrobione trochę niechlujnie np. windowsowski button wstecz w pod menu z instrukcjami naprawdę razi w oczy. Grafika w grze nie jest powalająca, pomysł na rozgrywkę też mocno wyświechtany. Żadnych rewelacji, ale gra spełnia wytyczne GW3 co stawia ją w nieco lepszym świetle patrząc na inne pracki..
4. Kuma Śmierć - 16/40
*Fadex - Platformer wygląda bardzo ciekawie i jest nasycony efektami graficznymi. Pewnie wszystko byłoby dobrze gdybym dysponował komputerem o napędzie jądrowym, gdyż mój gruchot nie jest w stanie wydusić z tego więcej niż fatalne 20 fpsów spowodowane zapewne jakimś całoekranowym... czymś. Nie mniej jednak widzę tu wszystko co powinny posiadać klasyki gatunku - zbierajki, przeciwników, znikające platformy, itp. Następnym razem nalegam o nadanie większej wagi kwestii optymalizacji silnika i efektów, z góry dzięki!
3. Postapokalipsa - 17/40
*Fanotherpg – Osobiście projekt od razu skojarzył mnie się z Falloutem. Postapo, schrony, katastrofa, fabularny polot, problemy z celowaniem ;) Jednak w przeciwieństwie do klasyka, gra nie wciąga na dłużej, a szkoda. Niewielkich rozmiarów i przejaskrawiona grafika już od pierwszej chwili jest słabo czytelna a system walki no nie do końca udany, a mimo to gra ma to coś...
2. Przygoda Walentynkowego Buga 2 - 18/40
*Bedziu - W menu gry opcja opisu bonusów nie działa, a wczytywanie gry skutkuje wczytaniem gry, a powinno być to zabronione do czasu zapisania gry przez samego gracza. Pociesza fakt, że pomoc i opis sterowania jest zaaplikowana w grze. Jednak z kolei zasmuca fakt, że aby wyskoczyć na większą półkę tła trzeba wybić się z rozpędu (skąd gracz ma o tym wiedzieć? Jeszcze jakby to było opisane w trakcie wprowadzania do gry, to OK). Podsumuję grę tak.. Zabijanie miłością ;)
1. Miasteczko 5 – 20/40
*Fadex - Bardzo przyjemnie się grało, a fabuła rozwija się płynnie choć w dość dziwaczny (oczywiście normalny oceniając przez pryzmat autora) sposób. Grafika jest przejrzysta i schludna, chodź nie nadałbym jej miana zjawiskowej, czy choćby rewolucyjnej . Niestety sama rozgrywka jest dość powolna, a szkoda. Gra zwraca też uwagę na dużą możliwość interakcji z otoczeniem, to fajowe jest.
Na temat samego konkursu, cóż można się dobrze wypowiedzieć. Wyszliśmy poraz pierwszy poza Scenę Klikową, a niektóre serwisy same się do nas zgłaszały, jednak z zapałem administracji nie poszedł zapał twórców gdyż ilość prac utrzymała się w okolicach 10. Co więcej ich poziom niestety drastycznie spadł przez co żadna z prac nie przekroczyła pułapu 50% punktów, a co gorsza połowa z wszystkich gier została zdyskwalifikowana przez najróżniejsze czynniki.
Ja natomiast sam zdecydowałem się zmierzyć z projektem gry w konwencji tegorocznej Wojny by zobaczyć czy to motyw był za trudny, czy też twórcom brakuje motywacji? Skoro sława i nagrody rzeczowe nie są odpowiedzią na twórcze zapędy... Ja swój projekt zaprezentuje za 2 tygodnie na FG, zobaczymy co będzie przy następnej edycji GW a tymczasem długo oczekiwane wyniki:
Zdyskwalifikowane prace:
5. Piłeczkowy Labirynt
*Fadex - Długo zastanawiałem się jak opisać tę produkcję nie zrażając do niej graczy. Po paru głębszych (łykach soczku) uznałem, że jest to niemożliwe. Beznadziejna paintowa grafika oraz brak wszelkiego pomysłu na rozgrywkę w połączeniu z kiepskim silnikiem oraz wykonaniem dały nam to... no, to coś! Cóż, nie widzę tu także żadnego powiązania z tematem wojny.
4. Win with Death
*Fanotherpg – W praktyce pierwsza praca jaka przyszła do mnie, i mimo upomnienia autora odnośnie muzyki – są to utwory jednego z amerykańskich zespołów – autor nie podesłał poprawionej wersji. Tak więc niestety dyskwalifikacja drugiego z potencjalnych zwycięzców.
3. Pandemonium
*Bedziu - Hm, hm.. Hehe.. Mimo zacnego napisania długiego poradnika do gry w Wordzie chyba zabrakło użycia opcji sprawdzania pisowni, bo gramatyka miejscami leży. Jednak jest to bardzo malutki błąd i nie wpłynął na ocenę całości (tylko troszkę poprawił mi humor). Pod menu z informacjami o grze nie ma interface lub chociażby napisu "Kliknij ESC, aby wrócić", a z kolei użycie opcji wczytania zapisu o dziwo wczytuje zapis! Jednak nie nasz, a domyślny. Domyślnie, to ta opcja powinna być wyłączona do czasu wykonania zapisu przez gracza. Inaczej jest to bardzo nieprofesjonalne. - No i gdzie ta krew, gdzie to zabijanie? Gram w karty na jakimś stole i jedyne co widzę to jak rosną (moje?) skille. Poza tym gra ma tendencje do zawieszenia się podczas losowania kolejnej karty co nie zmienia faktu, że interfejs dalej pracuje. Bardzo ciekawe jest opuszczenie rozgrywki, bo nie można zrobić tego żadnym klawiszem i trzeba zamknąć proces gry z menedżera zadań windows.
2. Nekrologik
*Fadex - Patrząc na listę autorów szczerze mówiąc podśmiewałem się cicho. Nie sądziłem, że może to być całkiem porządna produkcja. Nie wiedziałem, że gra typu "idź i traf do wyjścia" może być tak interesująca, a czasami i trudna... Gra jednak została zdyskwalifikowana przez swoje błędy (odwołania MCI, możliwość zblokowania postaci) i kiepskie uzasadnienie fabularne.
1. Exogenis
*Fanotherpg – Moim zdaniem największy przegrany tej 'wojenki'. Wszystko zapowiadało się tak pięknie, intro, grafa, muza... Jednak pewien aspekt produkcję pogrążył – korzysta z skryptów więcej niż 2 osób co przy 2 autorów daje więcej niż 4 członków pracujących nad tytułem. Zostało mi to zgłoszone nawet przez graczy i to z sceny RPG Makera, więc nie ma mowy o dyskryminacji software'owej.
Zwycięzcy:
5. Zemsta Jamesa - 11/40
*Bedziu - Menu jest zbyt puste oraz zrobione trochę niechlujnie np. windowsowski button wstecz w pod menu z instrukcjami naprawdę razi w oczy. Grafika w grze nie jest powalająca, pomysł na rozgrywkę też mocno wyświechtany. Żadnych rewelacji, ale gra spełnia wytyczne GW3 co stawia ją w nieco lepszym świetle patrząc na inne pracki..
4. Kuma Śmierć - 16/40
*Fadex - Platformer wygląda bardzo ciekawie i jest nasycony efektami graficznymi. Pewnie wszystko byłoby dobrze gdybym dysponował komputerem o napędzie jądrowym, gdyż mój gruchot nie jest w stanie wydusić z tego więcej niż fatalne 20 fpsów spowodowane zapewne jakimś całoekranowym... czymś. Nie mniej jednak widzę tu wszystko co powinny posiadać klasyki gatunku - zbierajki, przeciwników, znikające platformy, itp. Następnym razem nalegam o nadanie większej wagi kwestii optymalizacji silnika i efektów, z góry dzięki!
3. Postapokalipsa - 17/40
*Fanotherpg – Osobiście projekt od razu skojarzył mnie się z Falloutem. Postapo, schrony, katastrofa, fabularny polot, problemy z celowaniem ;) Jednak w przeciwieństwie do klasyka, gra nie wciąga na dłużej, a szkoda. Niewielkich rozmiarów i przejaskrawiona grafika już od pierwszej chwili jest słabo czytelna a system walki no nie do końca udany, a mimo to gra ma to coś...
2. Przygoda Walentynkowego Buga 2 - 18/40
*Bedziu - W menu gry opcja opisu bonusów nie działa, a wczytywanie gry skutkuje wczytaniem gry, a powinno być to zabronione do czasu zapisania gry przez samego gracza. Pociesza fakt, że pomoc i opis sterowania jest zaaplikowana w grze. Jednak z kolei zasmuca fakt, że aby wyskoczyć na większą półkę tła trzeba wybić się z rozpędu (skąd gracz ma o tym wiedzieć? Jeszcze jakby to było opisane w trakcie wprowadzania do gry, to OK). Podsumuję grę tak.. Zabijanie miłością ;)
1. Miasteczko 5 – 20/40
*Fadex - Bardzo przyjemnie się grało, a fabuła rozwija się płynnie choć w dość dziwaczny (oczywiście normalny oceniając przez pryzmat autora) sposób. Grafika jest przejrzysta i schludna, chodź nie nadałbym jej miana zjawiskowej, czy choćby rewolucyjnej . Niestety sama rozgrywka jest dość powolna, a szkoda. Gra zwraca też uwagę na dużą możliwość interakcji z otoczeniem, to fajowe jest.
Może Ci się spodobają
KOMENTARZE