PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Roki
5
Pobierz:
Dodany: 2004-10-05
Artykuł: Roki

INFORMACJE
Gatunek: RPG
Licencja: freeware
Data wydania: 2004
Pobrań: 17150
Producent: TiTek
Wymagania sprzętowe:
35 MB wolnego miejsca na HD
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Język: Polska wersja językowa Polski
TAGI
INNE Z TEMATU

 

Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat

Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat
OCEŃ
Dwie poprzednie części gry były bardzo dobre, posiadały wszystko to, co powinno znajdować się w prawdziwej grze RPG. Uruchamiając Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat nie liczyłem na żadne rewolucje, na coś co znowu przyciągnie mnie do komputera na długie godziny. Na szczęście moje czarne myśli nie sprawdziły się i trzecia część Trylogii znowu mnie "wciągnęła".

 Największą zaletą serii jest fabuła, która już od pierwszej części po prostu zachwycała. Przedstawię teraz w skrócie główny wątek fabularny z jakim spotkamy się w trzeciej części: po przygodach z drugiej części gry bohaterowie, żyli długo i szczęśliwie, dożywając starości. Nieodgadnione jest, co stało się z Winiwią, która zaginęła. Niedługo po ich śmierci na świat spadł olbrzymi meteor. Wielkiemu Mędrcowi nie udało się powstrzymać nadchodzącej katastrofy i wszystkie swoje zapiski, księgi opisujące bohaterskie czyny Akiego i jego przyjaciół zakopał i ochronił potężną mocą, aby nic, ani nikt nie mógł ich zniszczyć. Po uderzeniu meteorytu, planeta została doszczętnie zniszczona. Minęły miliony lat, życie na nowo zaczęło się odradzać. Powstał tak zwany "Nowy Świat", w którym ludzie, ponieważ odnaleźli zapiski Wielkiego Mędrca, uważają Akiego i jego towarzyszy za ogromnych bohaterów, niemal bóstwa. W "Nowym Świecie" nie ma nikogo, kto by o nich nie słyszał. Ale za rogiem czai się kolejne zło, takie z jakim nawet Aki się nie spotkał! Potężne i nieobliczalne, które planuje zająć miejsce na Tronie Czasoprzestrzeni! Pytanie tylko kto zdoła uratować świat przed ostateczną zagładą... skoro bohaterowie nie żyją?

 Głównym bohaterem gry jest Kal, młody złodziejaszek. To nim właśnie przyjdzie nam pokierować w walce o Tron Czasoprzestrzeni. Do Kala przyłączy się jeszcze ośmiu innych bohaterów, jak np. Momo - jest on przezabawnym magiem, który wnosi do gry mnóstwo humoru. Rozwijanie postaci wygląda podobnie jak w poprzednich częściach gry, czyli po zakończeniu walki dostajemy punkty doświadczenia, które kumulują się później w poziomy doświadczenia. Dzięki temu zwiększa się energia (punkty HP) oraz moc magiczna (punkty MP). Natomiast całkowitą nowością w grze jest sposób zdobywania nowych umiejętności oraz czarów. Zdobywamy je za pomocą magicznych kamieni Gemsa, dającym ludziom magiczne moce. Są one pozostałością po meteorze. Gemsa dzielą się na Typ A - do nich należą Gemsa magii standardowej, kolor niebieski oraz Typu B - należą do nich Gemsa magii wspomagającej, kolor pomarańczowy i Gemsa magii przywoływań koloru zielonego. W ekwipunku postać ma dwa sloty do których wsadza się magiczne kamienie. Jeden slot typu A i jeden typu B. Więc jak mogło by się wydawać, że będzie można używać tylko dwóch czarów podczas walki. Nie jest tak. Są różne sposoby na zwiększenie ilości swoich czarów. Pierwszym z nich jest ulepszanie Gemsa z poziomu 1 na 2, a potem na 3. W grze występują punkty GP - Gemsa Points. Dzięki nim możemy ulepszyć nasze kamyki. GP zdobywa się podczas walki. Należy w dowolnym momencie jej trwania użyć zdolności Ssanie GP (używamy go podobnie jak innych czarów). GP zużywamy w specjalnie przygotowanych do tego sklepach Gemsa. Gdy kamyki uzyskają trzeci poziomie, to będziemy mogli używać trzech czarów. Ważne jest, że można ulepszać tylko Gemsa Typu A i jedno Typu B. Kolejną możliwością zwiększenia ilości czarów jest KOMBINACJA. Niektóre Gemsa da się łączyć gdy są na 3 poziomie w jedno. Kamienie są porozrzucane po całym świecie i podczas trwania naszej podróży często napotkamy na Gemsa, które możemy zabrać ze sobą. Innym sposobem zdobycia danego czaru jest nauka w specjalnym sklepie. Płacimy sklepikarzowi, a ten nauczy nas interesującej nas magii, bądź innej zdolności. Niestety wyuczone Gemsa, posiadają troszkę mniejszą siłę od tych jakie możemy znaleźć podczas wędrówki po świecie.Zmiany widać również podczas walki. Gdy energia którego z bohaterów spadnie poniżej 25%, to uaktywnia się tzw. "Szał". Każda z postaci posiada po pięć "Szałów", a zdobywa się je automatycznie, co 10 poziomów doświadczenia. Jeśli użyjemy tej zdolności to nasza postać może wykonać bardzo przydatne czynności, jak np. potężny atak na wrogów, zwiększenie pancerza całej drużynie oraz wiele innych. Używanie "Szałów" jest bardzo przydatne, lecz niesie ze sobą również duże ryzyko śmierci postaci, gdyż jej energia musi znajdować się na niebezpiecznie niskim poziomie. Z niektórymi bossami przyjdzie nam walczyć w walkach "Oko w Oko" - kolejna nowość w serii. Do walki z przeciwnikiem staje jedynie Kal (główny bohater gry).

 Gracz do dyspozycji ma cztery komendy: Atak, Obrona, Technika Specjalna oraz Zmiana postawy. Aby wygrać starcie należy odpowiednio używać powyższych możliwości, co zapewniam, że do najprostszych nie należy.

 Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat posiada wyraźnie ładniejszą grafikę niż jej poprzedniczki. Na pierwszy rzut oka nie widać większych różnic, lecz grafika jest bardziej kolorowa i na ekranie widać mnóstwo różnych szczegółów. Wnętrza budynków zostały lepiej zaopatrzone w meble, skrzynki, kwiaty, a otoczenie za oknem sprawia wrażenie ruchomego. Na otwartych przestrzeniach spotkamy więcej postaci, kolorowe motyle, czy unoszące się wysoko ptaki. Oprawa audio wypada wspaniale... wszystkie melodie jakie przygrywają w tle zostały świetnie dopasowane do danej sytuacje i tylko potęgują klimat gry.Przed zagraniem w "trójkę" polecam zapoznanie się z poprzednimi częściami gry. Gracze, którzy nie grali w dwie poprzednie części nie mają się czym martwić, gdyż podczas podróży spotkamy się z mitycznymi księgami oraz zapiskami, które opisują historię Akiego i jego drużyny. Z całą pewnością mogę stwierdzić, że Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat jest najlepszą częścią z całej Trylogii. Odważę się nawet powiedzieć, że gra mogłaby spokojnie konkurować z niejedną komercyjną grą RPG. Sposób instalacji: 1.Musisz rozpakować grę. 2.Zainstalować rtp dla RPG Makera 2000 ( w osobnym katalogu niż gra), które możesz sciągnąć z każdej strony o RPG Makerze lub z tej strony klikając TUTAJ. 3.Zainstalować Czasoprzestrzeń 3: Nowy Świat. 4.Uruchomić grę. 5.Gdyby polska czcionka nie działała, wyłączcie komputer i podmieńcie w katalogu Windows/Fonts czcionke RMG 2000.

Może Ci się spodobają

Costume Quest Discord Times SoulFu
KOMENTARZE

Wynik działania (2 + 8):

Regulamin
Gość:
Gość
+0
2011-04-06 11:44:04
Przez tą gre będą mi się śnić koszmary.Takiego złomu,to nawet na komodorku c-64 nie widziałem.5-cio gwiazdkowy kibel(drewniany sracz we wsi),to na pewno za taką gre.Dla wszystkich smakoszy paw gwarantowany.
Gość
+0
2011-04-06 11:37:56
Ta gra to jakieś straszne dziadostwo.Takiego graficznego menelstwa to już dawno nie widziałem,a o systemie walki już wogóle nie wspominając.Porażka.Straszna makabra.Bagnista makumba.
9r122
+0
2010-07-10 10:32:07
Z całym szacunkiem do Roki'ego:

"5.Gdyby polska czcionka nie działała, wyłączcie komputer i podmieńcie w katalogu Windows/Fonts czcionke RMG 2000."
a) "czcionkĘ"
b) po co wyłączać komputer do tego?
Swoją drogą w adresie Autora jest błąd i nie można otworzyć jego strony.
Gość
+0
2010-06-06 19:30:34
Może ktoś powiedzieć o co chodzi z błędem cannot open file vechicle byłbym wdzieczny jeżeli by ktoś pomógł.

[Zainstalowałeś grę zgodnie z instrukcją na końcu recenzji? Przy okazji, pomoc techniczna na naszym forum. - dop. Kola256]

 

Gość
+0
2010-05-26 20:07:36
To jest najlepsza gra jaką zrobił TiTek bezapelacyjnie nawet PW nie dorównuje temu tytułowi.
Gość
+0
2010-05-20 20:41:23
musisz pobrać jezscze raz
Gość
+0
2009-10-25 17:24:49
mam problem.Gdy wączam grę to wyskakuje
mi"cannot open to vile vechicle"co mam zrobic?
Gość
+0
2008-11-10 16:27:39
ta gra daje większego kopa niż silnik odrzutowy daje 6/5
Gość
+0
2008-08-24 16:21:22
Najlepsza polska gra na RPG-Makera. Ludzie weźcie przykład z TiTka i róbcie gry dla siebie, a potem dla innych. Jeśli będzie to waszą pasją i nie będzie podatni krytyce na pewno będziecie tworzyć wspaniałe gry. Nie róbcie gier dla for rpg-makerowych, ale róbcie je dla wszystkich. Często fora rpg-makerowe pogrążają autorów wielkich projektów i czepiają się nic nie znaczących szczegółów, a to nie o to chodzi, by robić gry dla ich niespełnionych ambicji pamiętajcie o tym. Oni zawsze będą krytykować, ale dobrych gier nie stworzą jedynie pokażą to co potrafią robić najlepiej jedni zrobią lepsze mapy inni lepiej dobiorą muzykę, ale ich gry nigdy nie dorównają nawet w połowie takim gierkom jak CP. Zastanówcie się czy warto sugerować się komentarzami innych osób działających w makerze. Nikt za takie gry nam nie płaci. Jeśli będziemy robić to co nam narzucają to nie będzie nam już sprawiać przyjemności i wtedy nie będziemy robili dobrych gier.
Gość
+0
2008-01-06 14:59:56
Zarabista seria gier..czasopprzetrzen..pamietam jak sie zagrywalem z nia z moim dobrym kumplem

(1) Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna