PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Eugen
5
Pobierz:
Dodany: 2007-05-23
Artykuł: Eugen

kolorowa grafika
aż 7 postaci do wyboru
możliwość gry na
INFORMACJE
Gatunek: RPG
Licencja: freeware
Data wydania: 2007
Pobrań: 8353
Wymagania sprzętowe:
brak danych
Dodatkowe opcje:
Kilku graczy przy 1 komputerze, Rekordy online
Język: Angielska wersja językowa Angielski
INNE Z TEMATU

 

SoulFu

SoulFu SoulFu SoulFu
OCEŃ
Pamiętacie Egoboo, grę RPG, w której zadaniem gracza była eksploracja podziemi pełnych plugawych istot? Jeżeli nie mieliście okazji jej zainstalować lub, jak w moim przypadku, odrzuciło was sterowanie i poziom trudności, teraz możecie spróbować ponownie - za sprawą kolejnej produkcji Aarona Bishopa - SoulFu, czyli Secret of Ultimate Legendary Fantasy Unleashed.

 Zasada gry nie została zmieniona, tylko trochę podrasowana. Nadal kierujemy śmiałkiem aspirującym do miana bohatera i obrońcy uciśnionych, którego jedynym zadaniem jest oczyszczanie zamkowych lochów. Na początku gry należy wybrać postać (w odblokowanej wersji dostępnych jest 7) - część specjalizuje się w umiejętnościach defensywnych, część ma predyspozycje do ataku. W przypadku zabawy w pojedynkę, bo na jednym komputerze mogą pograć nawet cztery osoby, nie polecam decydować się na Uzdrowiciela lub Czarodzieja. Nawet Elf, gdyby korzystał tylko z łuku, nie poradzi sobie sam z bandą kreatur. Bestii do zgładzenia nie zabraknie - pająki, dżajantraty (giant rat, czyli wielki szczur), skaczące żelki, gremliny, kościotrupy, kraby, orły... Im niżej się zejdzie, tym bardziej różnorodny zwierzyniec.

 Podziemia, przed wprowadzeniem się tam "zła", użytkowane były przez ludzi o czym świadczą występujące w dużych ilościach skrzynie i kufry. Jeśli takowe otworzyć lub rozbić, znajdzie się w nich monety, klucze do drzwi, serduszka przywracające zdrowie albo cenne przedmioty do użycia lub sprzedania w jednej z chat w wiosce. Zarobione pieniądze można wydać na lepszą broń (chociaż zaopatrzenie sklepu przypomina półki polskiego mięsnego w latach 80), przydatne przedmioty (np. wspomniane klucze), ale co najważniejsze - prowiant! Bez jedzenia kierowana postać zaczyna głodować i traci punkty wytrzymałości co może doprowadzić do śmierci. A wtedy spada o jeden poziom doświadczenia i punkty trzeba ciułać od nowa.

 Całe lochy są tak "zorganizowane", że bardzo ciężko będzie dojść do końca samotnie. Póki tryb sieciowy nie jest ukończony (przynajmniej nie udostępniony), a w pobliżu komputera nie ma nikogo, kto by się dał zaprosić do wspólnej przygody, można zatrudnić komputerowego pomocnika (wskakując na drewniany słupek w odpowiednich pomieszczeniach). Kiedy ich odpowiednio wyposażyć, z pewnością przydadzą się podczas akcji eksterminujących.

 Z początku wydawało mi się, że SoulFu jest produkcją płytką, której głębia kończy się zaraz po zejściu do podziemi. Kiedy jednak zapoznać się ze sterowaniem i dokształcić przystępnie napisanym poradnikiem wszystko staje się piękne i zachęcające. Nagle okazuje się, że w grze znajdują się niewidziane do tej pory informacje, mnóstwo magicznych przedmiotów, dziesiątki potworów, ciekawe czary i wizualna różnorodność podziemi. Postać, choć opisana czterema atrybutami, może także zdobyć pięć odznak - współczucia, skrzętności, honoru, wiary i odwagi. Aby tak się stało, należy zebrać sto punktów w danej cnocie, bo nie można o nich mówić inaczej. Takie "medale" nie przynoszą żadnych korzyści, ba! mają efekty uboczne, np. bycie honorowym uniemożliwia dobijanie leżących wrogów, ale bez niech nie osiągnie się wyższego poziomu doświadczenia niż piąty.

 Graficznie SoulFu stoi o poziom wyżej niż poprzednik. Aaron poprawił grafikę i na szczęście nie zapomniał o sterowaniu. Wolałbym aby w opcjach była możliwość zablokowania kamery za plecami postaci, ale przy graniu na dwie, trzy lub cztery osoby, przyniosłoby to więcej szkody niż pożytku. A jeśli komuś nie pasuje układ klawiszy, zawsze może go zmienić w ustawieniach. Muzykę, żwawą i dynamiczną, słychać jedynie w komnatach z bossami, a zestaw dostępnych dźwięków jest naprawdę dopracowany: ciosy mieczem, świst strzał, zbieranie monet, piski zwierzątek. Największą wadą jest brak możliwości zapisu. Jak twierdzi producent, SoulFu jest grą szybką, więc takie "ułatwienie" nie jest potrzebne. Za to udostępnił kod źródłowy i narzędzia pozwalające modyfikować grę, np. przez zmianę przedmiotów znajdowanych w lochach.

 Miałem spory zgryz z określeniem licencji gry. Teoretycznie jest darmowa, jednak autor otwarcie liczy na skromny datek w postaci $10. Po uiszczeniu opłaty wystarczy w odpowiednim miejscu wpisać - "Przysięgam, że zapłaciłem Aaronowi" i już można cieszyć się pełną wersją. Czy zdanie jest to zgodne z prawdą, należy zostawić sumieniom graczy. Ze względu na udostępnienie kodu źródłowego, podciągnąłem ją pod freeware, co nie znaczy, że autorowi nie należy się zapłata za swoją pracę - przecież wykonał kawał świetnej roboty!

Może Ci się spodobają

Mount&Blade Magebane 2 Dungeon Hunter 4
KOMENTARZE

Wynik działania (3 + 4):

Regulamin
Gość:
Gość
+0
2007-05-27 17:38:07
@Anox Ja sobie akurat zrobiłem wersję BEZ tego wpisywania, wystarczy trochę znać C++. @spokojny Nie chodzi tu o zapis jako punkt powrotny w razie śmierci (chociaż kara za śmierć jest wg mnie trochę przesadzona - strata samej kasy, rzeczy i POMOCNIKÓW i tak mocno utrudnia grę). Chodzi bardziej o zapis jako przerywnik w grze, którą można później dokończyć (podobnie jak w roguelikach) lub po prostu jako zachowanie dobrze "zrobionej" postaci (np. Egoboo). P.S. Sory za podwójny komentarz.
Gość
+0
2007-05-27 17:27:15
Gra bez save'ów to może dobry pomysł, ale w grach, gdzie labirynty są tworzone losowo. Ja wolałbym, żeby nie gra się zapisywała, lecz jedynie sama postać wraz z rzeczami i pomocnikami. A gra przez sieć by się przydała, byle tylko ustawienie kamery nie było wspólne dla 2 komputerów - już na 1 graczu kamera nie jest zbyt dobra, a przy grze na 3 osoby tak denerwuje, że nie mam ochoty w nią grać.
Gość
+0
2007-05-27 15:34:30
Jest możliwość podzielnia sie. Otwierach u dwóch graczy okienko z itemami i przeciągasz myszką jeden item do drugiego. Bez savów trzeba przechodzić gierkę ciągle od nowa i szybko się w ten sposób nudzi.
Gość
+0
2007-05-27 14:24:15
Gra jest dobra, a brak save według mnie to genialny pomysł ponieważ grę trudniej bedzie przejść. Natomiast złym pomysłem było zrobienie tego że w grze na 2 player ciągle zabiera się sobie itemy i nie ma możliwości podzielenia się (może sie da tylko ja o tym nie wiem). Gdy grałem w to z towarzyszem odrazu mu się odechciało. Aaron dokonał dobrego dzieła , czekam na możliwość gry przez SIEĆ!
Gość
+0
2007-05-27 13:04:53
No ale ile razy można przechodzić to samo. Robi się to nudne. Ja ostatnio przestałem w to grać bo grałem 2h i po dosłownie 1 minucie wszystko straciłem.
Gość
+0
2007-05-26 19:23:13

Pozwoliłem sobie usunąć kilka wpisów z prośbami o pomoc w przejściu gry i problemami technicznymi. Zgodnie z regulaminem, tego typu komentarze należy kierować na forum VictoryGames. Może tam ktoś pomoże. To takie info abyście wiedzieli, że ktoś czyta wszystkie wasze wpisy. :P

Kola256
+0
2007-05-26 19:23:13

Pozwoliłem sobie usunąć kilka wpisów z prośbami o pomoc w przejściu gry i problemami technicznymi. Zgodnie z regulaminem, tego typu komentarze należy kierować na forum VictoryGames. Może tam ktoś pomoże. To takie info abyście wiedzieli, że ktoś czyta wszystkie wasze wpisy. :P

Gość
+0
2007-05-26 18:15:07
Przydałby się save... Nie mam czasu siedzieć cały dzień.
Gość
+0
2007-05-26 16:01:35
Niom przypomnij se lepiej stronkę z save'em co ciężko się gra bez tej jak bardzo pomocnej opcji (grałem z siostrą ja 4lv jive elf ona healer 3 niestety nietoperze i orły wyrżnęły nas w pień i cały exp kasa i czas poszedł sie je....) Oprócz tego gierka jest fajna ale przeszkadza mi za każdym razem wpisywanie tego "i promise....."
Gość
+0
2007-05-26 15:00:07
po prostu Bm God trzeba siąść rano do gry i przejść ją jednym ciągiem, bez ani jednego "game over" to dopiero wyzwanie co nie? tylko nie każdy ma czas by siedzieć przy niej cały dzień P.S takie gry właśnie były dawniej i brak sejwa traktowano jako wyzwanie a nie jako minus.

(1) Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna