Prawdziwe dane
Mnóstwo grywalnych lig i reprezentacji do wyboru
Realizm
Tryb kariery
Kilka wersji językowych
Grywalność
Innowacyjność
Szata graficzna
Kilka drobnych bugów
INFORMACJE
Gatunek: Sportowe
Licencja: freeware
Data wydania: 2009
Pobrań: 3152
Producent: VM Team
Wymagania sprzętowe:
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Rekordy online
Język: Polski Angielski Francuski , Niemiecki ,
TAGI
INNE Z TEMATU
Volleyball Manager 2009
OCEŃ
Siatkówka, po sukcesach obu naszych reprezentacji, stała się bez wątpienia sportem narodowym. Zdetronizowała nawet piłkę nożną. Dlaczego? Na to niezwykle trudne i nurtujące pytanie odpowiedzcie sobie sami. Nie dziwota więc, że pojawiły się gry komputerowe tego typu. Lecz z tego co naliczyłem, w ostatnich latach były to dwa, trzy tytuły komercyjne i na dodatek żałośnie słabe. Na przełomie 2007 i 2008 roku paru pozytywnie stukniętych kolesi wydało na świat Volleyball Manager ? darmowy menedżer siatkarski, który stał się hitem. Zaskakiwał złożonością, ogromną bazą danych i grywalnością. Dziś przyszło mi zrecenzować nową wersję VM, opatrzoną tym razem liczbą 2009. Zatem co nowego przygotowali nam twórcy i czy sequel okazał się lepszy?
Jak już pewnie wiecie, przyjdzie nam wcielić się w postać menedżera/trenera wybranej przez siebie drużyny. Jest z czego wybierać, bowiem produkcja posiada ponad 100 grywalnych reprezentacji i o wiele więcej lig z różnych krajów. Liczby robią wrażenie, ale nie są bez znaczenia w przebiegu trybu kariery, który jest zresztą jedną z nowości. Jak nie trudno się domyśleć, jeśli jesteśmy dobrzy, będą chcieć nas inne, potężniejsze kluby. Oczywiście działa to w drugą stronę. Jeśli nasi zawodnicy będą przegrywać mecze ? nas czeka zielona trawka. Bardzo ucieszyłem się na takie rozwiązania, gdyż w poprzedniej wersji bardzo brakowało mi większej interakcji ze światem gry, tudzież zarządem, który ma do nas określone zaufanie wyrażone we wskaźniku. No dobra, to wszystko o czym wspomniałem będzie miało sens, jeśli ostro zabierzemy się do pracy z nowym teamem. Do naszych priorytetowych zadań jako coacha, będzie wybór składu i ustalenie taktyki na dany mecz. Jest to cała esencja gry i trzeba przyznać, że jeśli ktoś nie zna się na siatkówce, może mieć spore problemy z odpowiednim ustawieniem zawodników, gdyż opcja pomocy asystenta jest moim zdaniem niewystarczająca. Nasi grajkowie opisani są za pomocą szeregu statystyk mających za zadanie przybliżyć nam jego umiejętności oraz predyspozycje. Podzielone są na fizyczne: np. siła, wzrost, skoczność oraz techniczne, takie jak odbiór, blok, atak. Nie muszę chyba mówić, jakie to znaczenie na przebieg rozgrywki. Niski nie najlepiej poradzi sobie w bloku czy ataku, ale może czuć się jak ryba w wodzie jako libero. Tak jak już wspomniałem wcześniej, jeśli nie jesteś fanem tej dyscypliny to lepiej daj sobie spokój z VM 2009. Złożoność całej znajduje się na wysokim pułapie i nawet na łatwym poziomie trudności można mieć pewne problemy, o ile mamy z tą grą styczność po raz pierwszy. Druga strona medalu to fach menedżera. W tym aspekcie "szalenie ważne jest" (fani piłki nożnej wiedzą o co chodzi z tym cudzysłowem) dbanie o stan konta oraz ściąganie nowych sponsorów. Można odczuć to w niższych ligach, kiedy kierujemy zespołem z aspiracjami i perspektywami na przyszłość. Produkcja zachowuje wszystkie standardy i zasady FIVB i CEV. Mamy więc możliwość zwojowania z reprą Ligi Światowej, Mistrzostw Świata oraz Europy. Jeśli osiągniemy coś na krajowym podwórku, wtedy przystępujemy do Europejskich Pucharów. Lecz żeby tego dokonać, trzeba wygrywać mecze. Teraz parę słów o nich. Przed spotkaniem czeka nas rozmowa motywacyjna. Musimy zorientować się jak na poszczególne słowa zareagują nasi podopieczni. Możemy życzyć im szczęścia na boisku, lub kazać zmiażdżyć rywala. Wtedy istnieje możliwość podniesienia morale, ale słabsi psychicznie mogą również dać ciała na całej linii. Szkoda, że motywowanie nie wpływa znacząco na cały sezon. Gracze nie uczą się na pamięć naszych reakcji i nie wiedzą kiedy mają wziąć się garść. Za każdym razem trzeba im to mówić. Sam przebieg, do bólu klasyczny przedstawiony jest za pomocą tekstu opisującego każdą akcję. Podnoszenie umiejętności gwarantuje trening. Mamy możliwość kładzenia nacisku na każde elementy siatkarskiego rzemiosła wedle naszych upodobań. Całość jest jednak uproszczona i ogranicza się tylko do rozdzielenia piłek pomiędzy każdą sekcję. Oczywiście nie można zapomnieć o transferach. Te są moim zdaniem najsłabszym aspektem gry. Czasami zawodnicy dostając kilka ofert potrafią wybrać to najgorszą i to bez podania przyczyny. Samo zaklepywanie kontraktów mogłoby być również bardziej intuicyjne.
Mamy do czynienia z rasowym menadżerem, więc o dobrej o dobrej oprawie audiow - wideo można zapomnieć. Pierwsze co rzuca się nam w oczy to niezmieniony interfejs. Szczerze mówiąc spodziewałem czegoś więcej, bo meny gry jest wprawdzie proste, ale brzydkie.
Tak więc, czy Volleyball Manager 2009 spełnił moje oczekiwania. Tak, ponieważ nie dość, że poprawiono masę błędów, zaktualizowano składy to jeszcze otworzono się na sugestie samych graczy. VM nadal pozostaje jedyną taką produkcją na rynku, więc trudno tutaj o skalę porównawczą, jednak jej realizm, złożoność i grywalność nie pozwalają na zajmowanie się taki pierdołami. Od pierwszego uruchomienia, przy w miarę szybkim komputerze, fani siatkówki nie oderwą się od monitora.
Jak już pewnie wiecie, przyjdzie nam wcielić się w postać menedżera/trenera wybranej przez siebie drużyny. Jest z czego wybierać, bowiem produkcja posiada ponad 100 grywalnych reprezentacji i o wiele więcej lig z różnych krajów. Liczby robią wrażenie, ale nie są bez znaczenia w przebiegu trybu kariery, który jest zresztą jedną z nowości. Jak nie trudno się domyśleć, jeśli jesteśmy dobrzy, będą chcieć nas inne, potężniejsze kluby. Oczywiście działa to w drugą stronę. Jeśli nasi zawodnicy będą przegrywać mecze ? nas czeka zielona trawka. Bardzo ucieszyłem się na takie rozwiązania, gdyż w poprzedniej wersji bardzo brakowało mi większej interakcji ze światem gry, tudzież zarządem, który ma do nas określone zaufanie wyrażone we wskaźniku. No dobra, to wszystko o czym wspomniałem będzie miało sens, jeśli ostro zabierzemy się do pracy z nowym teamem. Do naszych priorytetowych zadań jako coacha, będzie wybór składu i ustalenie taktyki na dany mecz. Jest to cała esencja gry i trzeba przyznać, że jeśli ktoś nie zna się na siatkówce, może mieć spore problemy z odpowiednim ustawieniem zawodników, gdyż opcja pomocy asystenta jest moim zdaniem niewystarczająca. Nasi grajkowie opisani są za pomocą szeregu statystyk mających za zadanie przybliżyć nam jego umiejętności oraz predyspozycje. Podzielone są na fizyczne: np. siła, wzrost, skoczność oraz techniczne, takie jak odbiór, blok, atak. Nie muszę chyba mówić, jakie to znaczenie na przebieg rozgrywki. Niski nie najlepiej poradzi sobie w bloku czy ataku, ale może czuć się jak ryba w wodzie jako libero. Tak jak już wspomniałem wcześniej, jeśli nie jesteś fanem tej dyscypliny to lepiej daj sobie spokój z VM 2009. Złożoność całej znajduje się na wysokim pułapie i nawet na łatwym poziomie trudności można mieć pewne problemy, o ile mamy z tą grą styczność po raz pierwszy. Druga strona medalu to fach menedżera. W tym aspekcie "szalenie ważne jest" (fani piłki nożnej wiedzą o co chodzi z tym cudzysłowem) dbanie o stan konta oraz ściąganie nowych sponsorów. Można odczuć to w niższych ligach, kiedy kierujemy zespołem z aspiracjami i perspektywami na przyszłość. Produkcja zachowuje wszystkie standardy i zasady FIVB i CEV. Mamy więc możliwość zwojowania z reprą Ligi Światowej, Mistrzostw Świata oraz Europy. Jeśli osiągniemy coś na krajowym podwórku, wtedy przystępujemy do Europejskich Pucharów. Lecz żeby tego dokonać, trzeba wygrywać mecze. Teraz parę słów o nich. Przed spotkaniem czeka nas rozmowa motywacyjna. Musimy zorientować się jak na poszczególne słowa zareagują nasi podopieczni. Możemy życzyć im szczęścia na boisku, lub kazać zmiażdżyć rywala. Wtedy istnieje możliwość podniesienia morale, ale słabsi psychicznie mogą również dać ciała na całej linii. Szkoda, że motywowanie nie wpływa znacząco na cały sezon. Gracze nie uczą się na pamięć naszych reakcji i nie wiedzą kiedy mają wziąć się garść. Za każdym razem trzeba im to mówić. Sam przebieg, do bólu klasyczny przedstawiony jest za pomocą tekstu opisującego każdą akcję. Podnoszenie umiejętności gwarantuje trening. Mamy możliwość kładzenia nacisku na każde elementy siatkarskiego rzemiosła wedle naszych upodobań. Całość jest jednak uproszczona i ogranicza się tylko do rozdzielenia piłek pomiędzy każdą sekcję. Oczywiście nie można zapomnieć o transferach. Te są moim zdaniem najsłabszym aspektem gry. Czasami zawodnicy dostając kilka ofert potrafią wybrać to najgorszą i to bez podania przyczyny. Samo zaklepywanie kontraktów mogłoby być również bardziej intuicyjne.
Mamy do czynienia z rasowym menadżerem, więc o dobrej o dobrej oprawie audiow - wideo można zapomnieć. Pierwsze co rzuca się nam w oczy to niezmieniony interfejs. Szczerze mówiąc spodziewałem czegoś więcej, bo meny gry jest wprawdzie proste, ale brzydkie.
Tak więc, czy Volleyball Manager 2009 spełnił moje oczekiwania. Tak, ponieważ nie dość, że poprawiono masę błędów, zaktualizowano składy to jeszcze otworzono się na sugestie samych graczy. VM nadal pozostaje jedyną taką produkcją na rynku, więc trudno tutaj o skalę porównawczą, jednak jej realizm, złożoność i grywalność nie pozwalają na zajmowanie się taki pierdołami. Od pierwszego uruchomienia, przy w miarę szybkim komputerze, fani siatkówki nie oderwą się od monitora.
KOMENTARZE
Gość
+0
2013-10-17 10:30:13
Fajna giera Asseco Resovią wygrywam wszystko co tylko się da,miałem oferty od wielu klubów lecz zostałem w Rzeszowie na kolejny sezon a ostatnio wziąłem reprezentację Polski i przygotowuję ją do IO 2016 w Brazylii(mam 2015 rok) pierwszy mecz kontrolny z Serbią wygrany gładko 3:0 moimi następnymi rywalami sparingowymi będą Czesi,Niemcy,Argentyńczycy oraz najtrudniejszy rywal; mistrz świata,tryumfator ostatnich edycji LŚ oraz IO 2012 Brazylia no ale skoro Resovią potrafię wygrać LM to z Brazylią powinienem sobie poradzić
behavior
+0
2012-08-04 14:51:58
Ta gra jest dobra dla grania.
vm2008
+0
2010-05-11 23:34:13
Albo pobierz stad: http://dhost.info/vbmanager/index.html
Mac Bad
+0
2010-05-03 17:01:57
Prawdopodobnie coś z Twoją przeglądarką, bo u mnie jest normalnie. Spróbuj przez internet explorera.
Gość
+0
2010-05-03 16:16:06
Witam. Naciskam przycisk Pobierz Gre, strona mi sie laduje i koniec... strona zaladowana a ekran bialy. prosze o pomoc
vm2008
+1
2010-03-28 00:18:16
Obecnie konczymy prace na nowa edycja gry Volleyball Manager 2010, która bedzie zawierac sporo istotnych zmian w silniiku meczowym oraz zupełnie nowy system scoutowania graczy. Duzym zmianom ulegnie tez baza danych w zwiazku z zmiana koncepcji po smierci autora ooprzednich baz danych śp. Wojciecha Sapiechy.
1) Silnik meczowy
Tu beda widoczne 2 istotne zmiany: po pierwsze pojawi sie tryb 2d znany z seriii gier Championship Manager 4, którego przykładowe efekty mzona obejrzec ponizej
Screeny z silnika meczowego 2D z wersji testowej 1.27:
http://img696.imageshack.us/img696/1418/vm1.png
http://img717.imageshack.us/img717/2337/vm2.png
http://img18.imageshack.us/img18/9836/vm3e.png
Po drugie udało nam sie rozwiazac problem nierealistycznego odwzorowania przebiegu meczu siatkarskiego odnosnie serii punktowych- po przejrzeniu nowej wersji testerskiej 1.27 testerzy zgodnie orzekli ze problem został rozwiazany. Oprócz tego w silniku meczowych oprócz tcy dwóch istotnych zmian beda takze pomniejsze nad kórymi nie trzeba sie na razie skupiac a kótre zostano dokładnie opisane wraz z ukazaniem sie nowej edycji gry.
2) System scoutingu
W grze gracz będzie miał wpływ na jakość scoutingu poprzez określenia miesięcznych wydatków przeznaczonych na ten cel. Zależnie do tego jaką cześć budżetu zdecyduje się przeznaczyć na scoutowanie graczy będzie otrzymywał codziennie lub raz na kilka dni informacje o graczach zarówno z kontraktami jak i wolnymi. Informacja ta będzie zawierać dane o obecnych umiejętnościach zawodnika i jego potencjale skalowanych od 1 do 20, a także informację o mocnych i słabych stronach poszczególnych graczy oraz informacje o przydatności danego zawodnika do zespołu gracza w kolejnych sezonach.Poziom wydatków na scouting będzie decydował o częstotliwości informacji o zawodnikach, ich wiarygodności a także globalnym lub lokalnym zasięgu scoutingu. Rozpiętość wydatków na scouting będzie duża gdyż najbogatsze kluby będą wydawać na to ponad 50 tys euro miesięcznie podczas gdy kluby słabsze poniżej 10 tys euro a biedniejsze jeszcze mniej.
3)Pewne zmiany w silniku transferowym
Od wersji 1.27 gracz bedzie miał ograniczone mozliwosci w podpisywaniu kontraktów gdy zarzad bedzie limitował wysokosc maksymalnego mozliwego kontraktu który bedzie zalezał od poziomu infrastruktury klubowej i tak przykłądowo dla Dynama Moskwa lub Sisleya Treviso bedzie to około 7000 tys euro ale juz dla Politechniki Warszawskiej 100 tys euro. Ma to zapobiec nierealistycznej wysokosci kontraktu, którą gracze proponowali swoim zawodnikom w wcześniejszych wersjach kwota 700 tys euro dla czołowych zespołow wydaje sie odpowiednia.
4) Mozliwość utworzenia własnego klubu
W nowej wersji wracamy do rozwiązań znanych nam z poprzednich wersji VM w szczególnosci VM 0.17, w którym taka opcja była. Wybierajac ta sciezke kariery zaczynamy od najnizszego poziomu rozgrywek a wiec przykładowo w Polsce od rozgrywek III ligi.
5)Konfigurowany graficzny interfejs
No coż, grafika nie była nigdy dla nas priorytetem. Myślę, że ta opcja pozwoli cieszyć się graczom customizowanym wyglądem VM-a. Prawdopodobnie pliki z ustawieniami będą edytowalne, więc gracze poza przygotowanymi skinami będą mogli sobie je jeszcze dodatkowo zmieniać. Zmienialne beda tez kolory koszulek własnego zespołu co pozwoli na dostosowanie ich wygladu to wymagan gracza od teraz nikt juz nie bedzie mógł sie donas przyczepic ze cos mu nie pasuje napisy w trakcie meczu sa niewyrazne i tak dalej :D
6) Opcja autosave- częstotliwość autosave będzie definiowalna. Będzie można też wybrać, czy ma być nadpisywany aktualny save, czy też tworzony plik będący kopią zapasową.
Wiecej informacji wkrótce.
1) Silnik meczowy
Tu beda widoczne 2 istotne zmiany: po pierwsze pojawi sie tryb 2d znany z seriii gier Championship Manager 4, którego przykładowe efekty mzona obejrzec ponizej
Screeny z silnika meczowego 2D z wersji testowej 1.27:
http://img696.imageshack.us/img696/1418/vm1.png
http://img717.imageshack.us/img717/2337/vm2.png
http://img18.imageshack.us/img18/9836/vm3e.png
Po drugie udało nam sie rozwiazac problem nierealistycznego odwzorowania przebiegu meczu siatkarskiego odnosnie serii punktowych- po przejrzeniu nowej wersji testerskiej 1.27 testerzy zgodnie orzekli ze problem został rozwiazany. Oprócz tego w silniku meczowych oprócz tcy dwóch istotnych zmian beda takze pomniejsze nad kórymi nie trzeba sie na razie skupiac a kótre zostano dokładnie opisane wraz z ukazaniem sie nowej edycji gry.
2) System scoutingu
W grze gracz będzie miał wpływ na jakość scoutingu poprzez określenia miesięcznych wydatków przeznaczonych na ten cel. Zależnie do tego jaką cześć budżetu zdecyduje się przeznaczyć na scoutowanie graczy będzie otrzymywał codziennie lub raz na kilka dni informacje o graczach zarówno z kontraktami jak i wolnymi. Informacja ta będzie zawierać dane o obecnych umiejętnościach zawodnika i jego potencjale skalowanych od 1 do 20, a także informację o mocnych i słabych stronach poszczególnych graczy oraz informacje o przydatności danego zawodnika do zespołu gracza w kolejnych sezonach.Poziom wydatków na scouting będzie decydował o częstotliwości informacji o zawodnikach, ich wiarygodności a także globalnym lub lokalnym zasięgu scoutingu. Rozpiętość wydatków na scouting będzie duża gdyż najbogatsze kluby będą wydawać na to ponad 50 tys euro miesięcznie podczas gdy kluby słabsze poniżej 10 tys euro a biedniejsze jeszcze mniej.
3)Pewne zmiany w silniku transferowym
Od wersji 1.27 gracz bedzie miał ograniczone mozliwosci w podpisywaniu kontraktów gdy zarzad bedzie limitował wysokosc maksymalnego mozliwego kontraktu który bedzie zalezał od poziomu infrastruktury klubowej i tak przykłądowo dla Dynama Moskwa lub Sisleya Treviso bedzie to około 7000 tys euro ale juz dla Politechniki Warszawskiej 100 tys euro. Ma to zapobiec nierealistycznej wysokosci kontraktu, którą gracze proponowali swoim zawodnikom w wcześniejszych wersjach kwota 700 tys euro dla czołowych zespołow wydaje sie odpowiednia.
4) Mozliwość utworzenia własnego klubu
W nowej wersji wracamy do rozwiązań znanych nam z poprzednich wersji VM w szczególnosci VM 0.17, w którym taka opcja była. Wybierajac ta sciezke kariery zaczynamy od najnizszego poziomu rozgrywek a wiec przykładowo w Polsce od rozgrywek III ligi.
5)Konfigurowany graficzny interfejs
No coż, grafika nie była nigdy dla nas priorytetem. Myślę, że ta opcja pozwoli cieszyć się graczom customizowanym wyglądem VM-a. Prawdopodobnie pliki z ustawieniami będą edytowalne, więc gracze poza przygotowanymi skinami będą mogli sobie je jeszcze dodatkowo zmieniać. Zmienialne beda tez kolory koszulek własnego zespołu co pozwoli na dostosowanie ich wygladu to wymagan gracza od teraz nikt juz nie bedzie mógł sie donas przyczepic ze cos mu nie pasuje napisy w trakcie meczu sa niewyrazne i tak dalej :D
6) Opcja autosave- częstotliwość autosave będzie definiowalna. Będzie można też wybrać, czy ma być nadpisywany aktualny save, czy też tworzony plik będący kopią zapasową.
Wiecej informacji wkrótce.
Gość
+0
2010-02-24 20:02:43
Mam kłopot. Jak klikam na pobierz grę to wyskakuje mi błąd. Proszę o pomoc!!!
Gość
+0
2010-02-24 17:30:30
Mam problem pobrałem grę ale nie można załączyc instalacji proszę o pomoc.napisze ktoś co mam zrobi czy nie
Gość
+0
2010-02-23 21:39:59
Zobacz na forum.
Gość
+0
2010-02-23 21:15:13
Jak się można tutaj zarejestrowac ???