INNE Z TEMATU
33 Niezależny News - Nie pytaj o nią...
Mimo wszystko cieszę się na brak zapytań odnośnie swojego Niezależnego hobby. Mam więcej czasu na szukanie ciekawych projektów, zajmowanie się swoją twórczością itd. Chociaż ma to też swoje wady, mało informacji o nowych projektach, dociekań czytelników co się z nimi dzieje. Jednak twórcy gier nie składają broni, tworzą wiele ambitnych produkcji coraz więcej ich gier przechodzi do mainstreama (w Polsce wydano w pudełkach m.in. Mr. Roboto i Mount & Blade a wkrótce World of Goo).
Cóż w ostatnim czasie coraz więcej osób pragnie tworzyć nie tylko gry cRPG ale także MMORPG... Jest to tendencja z jednej strony pozytywna (większy wybór produkcji), ale z drugiej coraz trudniej się w tym gąszczu produkcji przebić zwłaszcza przy takich komercyjnych hitach jak World of Warcraft czy Warhammer Online: Age of Reckoning. Pierwszym wartym wymienienia jest rogalik MageGuild. Sama nazwa wskazuje, że główny nacisk został położony na magów. Zazwyczaj była to klasa postaci, którą najgorzej się grało. Bardzo skomplikowana kontrola postaci i jej akcji, inkantacji i tym podobnych. Jednak w MG właśnie ten element został bardzo ułatwiony - interfejs jest przejrzysty, mechanika klarowna (eliksir przemiany i włos wilka pozwala zamienić się w wilkołaka) a gra posiada wbudowany zestaw teł co swoją drogą powoli staje się standardem.
Pixelthief po dłuższej przerwie wydał 'kontynuację' Gridquesta. Jest ona w praktyce znacznie poprawioną pierwszą częścią gry (prace nad kontynuacją Legendarium zostały anulowane) oprócz zbalansowania przedmiotów, wrogów i przeniesienia silnika do bardziej stabilnego oraz wydajniejszego środowiska. Oprócz kilku tysięcy przedmiotów, około setki miejsc, które można zwiedzić i wrogów, których trzeba zniszczyć, a także wartka akcja oraz potężna magia. Jednak nie przebił on Kevina Smetsa, który po kilku latach (7) zdecydował się poprawić, ulepszyć i wydać ponownie swojego cRPGa Future Fantasy Special Edition, którego z całego serca polecam (nie ma to jak miks Gwiezdnych Wojen i Władcy Pierścieni).
Polska społeczność GameMakera w ostatnim czasie oprócz projektów znanych osób (TeeGee) czy teamów (Gear-Studio) pojawiło się kilka ciekawych projektów osób mniej znanych poza granicami Gumy. The Real Truth jest projektem MMO Syliusha o ciekawym pomyśle i jak na razie dobrym wykonaniu. W klimatach średniowiecza zostaniemy wrzuceni w konflikt pomiędzy dwoma księstwami, gdzie każde przy pomocy kilku podległych miast (kontrolowanych przez najlepsze gildie) spróbuje pokonać wroga. Natomiast w Gladiators Online naszym zadaniem będzie zmierzenie się z innymi przeciwnikami na arenie. Natomiast wielka Almora Online zostaje wstrzymana na rzecz pozostałych projektów GS i prawdopodobnie zostanie przeniesiona do czegoś innego niż Game Maker (planowane C++), czyżby brakło sił jej twórcom?
Lecz na świecie nadal żyją Ci, którzy potrafią kształtować swoją wolą świat dookoła siebie - zagranicą zwani są Shapers, a u nas? Właśnie kim my jesteśmy w świecie Geneforge? Piąta a zarazem ostatnia część serii fantastycznych gier cRPG pozwala nam zakończyć ostatni konflikt, zakończyć go na dowolnie wybrany przez nas sposób. Na razie dostępna wyłącznie na jabłuszka, ale wkrótce także na poczciwe pecety.
To co wielu w RPGach nienawidzi, a jeszcze więcej kocha to elementy logiczne, ale występują one nie tylko w nich. Logiczne gry są nawet mimo swej różnorodności oddzielnym gatunkiem, w którym już dawno wyspecjalizował się polski klikowiec Slawo. W ostatnim czasie wydał on dwie interesujące produkcje, a w okresie 2007-2008 ponad 20. Pierwszą z nich są Extra Puzzle 3D, w których naszym celem jest układanie segmentów z klocków. Drugi tytuł to ABC lustracji, w którym musimy pomóc w lustracji i poukładać oficjalnie 'pomieszane' papiery do odpowiednich teczek.
Drugim klikowym specjalistą od trenowania naszych szarych komórek na najwyższym osiągalnym przez człowieka poziomie jest pikor. Wydał on w ostatnim czasie 3 gry, a wszystkie jak to na takiego dinozaura przystało (tworzy gry od 95') mają bardzo oldschoolowy klimat. W Robopack naszym celem jest zlikwidowanie zgniłych paczek z towarem i przeteleportowanie się do kolejnego wymagającego naszej interwencji magazynu. Rawtank jest grą logiczną gdzie czołgiem modyfikowalnym w specjalnych 'sektorach' musimy przebyć coraz to bardziej zawiłe i skomplikowane plansze. Jednak nie tylko myśleniem o rzeczywistości człowiek żyje, ale także wspomnieniami i właśnie dla takich osób powstała trzecia produkcja THUD. Jest to gra platformowa wzorowana na klasykach z Atari 2600, przez co oprócz typowej staroświeckiej grafiki posiada ten klimat, przeogromne plansze, a także wymaga od użytkownika nerwów Terminatora.
Studio Silvernova zapowiedziało nadejście Jamie's Revenge 2: Pebz's Revenge, kontynuacji ich wielce udanego platformera. W From Primordial Egg dziele człowieka stojącego za Nothing naszym celem jest przeżycie. Jako dopiero co 'wykluty' dinozaur musimy za wszelką cenę przetrwać. Jednak Ci co nas zbudzili nie pozwolą nam uciec, albo nas zabiją albo my ich zjemy... Czasem jednak możemy być kimś ważnym, każdy z nas za pewne chciał być kiedyś księciem bądź księżniczką. Jednak co jeśli bylibyśmy ślepcem, który byłby synem króla? A taki właśnie los czeka nas w czeskiej grze Lake Queen.
Oficjalne plotki głoszą, że Elf Elfonsinio 2 ma zawitać na naszych dyskach w ciągu najbliższego tygodnia, jednak w międzyczasie zapraszam do obejrzenia procesu produkcji etapu z gry na stronie Kalafiora.
Bernie po nie ukończeniu swojego niezwykle interesującego dzieła i wydaniu go jako 'beta' (a mowa tu o Treasure Hunter Man) tworzy grę przygodową z elementami RPG przypominającą graficznie inną produkcją spod szyldu OrigamiHero (A Game With a Kitty).
Ciekawostki:
Na Independent Games Festival 2009 zakwalifikowało się 226 do kategorii głównej, 145 do kategorii studenckiej oraz 107 do kategorii przenośnej!
David Rosen z Wolfire wyszedł z propozycją wideo analiz ciekawych produkcji niezależnych i tak można już zasięgnąć w serii 'Design Course' po: World of Goo oraz Knytt Stories.
Aquaria w ostanim czasie osiągnęła rok. Tak to już rok od kiedy Bit-Blot wydał swoją niezwykłą produkcję i z tej okazji został wydany nowy trailer.
Alec Holowka (programista Aquarii) wraz z Infinite Ammo nagrał kilka filmików z Montreal Independent Games Summit a zostały one udostępnione na TIG Source (prowadzonym przez Dereka Yu grafika Aquarii)
ZUN jeden z twórców najciekawszych shmupów dał wywiad dla japońskiej telewizji, który możecie zobaczyć na YouTube (oczywiście po japońsku)
Braid znalazł się na 2 miejscu 10 gier TIMEsa i został pokonany jedynie przez GTA IV.
Cóż w ostatnim czasie coraz więcej osób pragnie tworzyć nie tylko gry cRPG ale także MMORPG... Jest to tendencja z jednej strony pozytywna (większy wybór produkcji), ale z drugiej coraz trudniej się w tym gąszczu produkcji przebić zwłaszcza przy takich komercyjnych hitach jak World of Warcraft czy Warhammer Online: Age of Reckoning. Pierwszym wartym wymienienia jest rogalik MageGuild. Sama nazwa wskazuje, że główny nacisk został położony na magów. Zazwyczaj była to klasa postaci, którą najgorzej się grało. Bardzo skomplikowana kontrola postaci i jej akcji, inkantacji i tym podobnych. Jednak w MG właśnie ten element został bardzo ułatwiony - interfejs jest przejrzysty, mechanika klarowna (eliksir przemiany i włos wilka pozwala zamienić się w wilkołaka) a gra posiada wbudowany zestaw teł co swoją drogą powoli staje się standardem.
Pixelthief po dłuższej przerwie wydał 'kontynuację' Gridquesta. Jest ona w praktyce znacznie poprawioną pierwszą częścią gry (prace nad kontynuacją Legendarium zostały anulowane) oprócz zbalansowania przedmiotów, wrogów i przeniesienia silnika do bardziej stabilnego oraz wydajniejszego środowiska. Oprócz kilku tysięcy przedmiotów, około setki miejsc, które można zwiedzić i wrogów, których trzeba zniszczyć, a także wartka akcja oraz potężna magia. Jednak nie przebił on Kevina Smetsa, który po kilku latach (7) zdecydował się poprawić, ulepszyć i wydać ponownie swojego cRPGa Future Fantasy Special Edition, którego z całego serca polecam (nie ma to jak miks Gwiezdnych Wojen i Władcy Pierścieni).
Polska społeczność GameMakera w ostatnim czasie oprócz projektów znanych osób (TeeGee) czy teamów (Gear-Studio) pojawiło się kilka ciekawych projektów osób mniej znanych poza granicami Gumy. The Real Truth jest projektem MMO Syliusha o ciekawym pomyśle i jak na razie dobrym wykonaniu. W klimatach średniowiecza zostaniemy wrzuceni w konflikt pomiędzy dwoma księstwami, gdzie każde przy pomocy kilku podległych miast (kontrolowanych przez najlepsze gildie) spróbuje pokonać wroga. Natomiast w Gladiators Online naszym zadaniem będzie zmierzenie się z innymi przeciwnikami na arenie. Natomiast wielka Almora Online zostaje wstrzymana na rzecz pozostałych projektów GS i prawdopodobnie zostanie przeniesiona do czegoś innego niż Game Maker (planowane C++), czyżby brakło sił jej twórcom?
Lecz na świecie nadal żyją Ci, którzy potrafią kształtować swoją wolą świat dookoła siebie - zagranicą zwani są Shapers, a u nas? Właśnie kim my jesteśmy w świecie Geneforge? Piąta a zarazem ostatnia część serii fantastycznych gier cRPG pozwala nam zakończyć ostatni konflikt, zakończyć go na dowolnie wybrany przez nas sposób. Na razie dostępna wyłącznie na jabłuszka, ale wkrótce także na poczciwe pecety.
To co wielu w RPGach nienawidzi, a jeszcze więcej kocha to elementy logiczne, ale występują one nie tylko w nich. Logiczne gry są nawet mimo swej różnorodności oddzielnym gatunkiem, w którym już dawno wyspecjalizował się polski klikowiec Slawo. W ostatnim czasie wydał on dwie interesujące produkcje, a w okresie 2007-2008 ponad 20. Pierwszą z nich są Extra Puzzle 3D, w których naszym celem jest układanie segmentów z klocków. Drugi tytuł to ABC lustracji, w którym musimy pomóc w lustracji i poukładać oficjalnie 'pomieszane' papiery do odpowiednich teczek.
Drugim klikowym specjalistą od trenowania naszych szarych komórek na najwyższym osiągalnym przez człowieka poziomie jest pikor. Wydał on w ostatnim czasie 3 gry, a wszystkie jak to na takiego dinozaura przystało (tworzy gry od 95') mają bardzo oldschoolowy klimat. W Robopack naszym celem jest zlikwidowanie zgniłych paczek z towarem i przeteleportowanie się do kolejnego wymagającego naszej interwencji magazynu. Rawtank jest grą logiczną gdzie czołgiem modyfikowalnym w specjalnych 'sektorach' musimy przebyć coraz to bardziej zawiłe i skomplikowane plansze. Jednak nie tylko myśleniem o rzeczywistości człowiek żyje, ale także wspomnieniami i właśnie dla takich osób powstała trzecia produkcja THUD. Jest to gra platformowa wzorowana na klasykach z Atari 2600, przez co oprócz typowej staroświeckiej grafiki posiada ten klimat, przeogromne plansze, a także wymaga od użytkownika nerwów Terminatora.
Studio Silvernova zapowiedziało nadejście Jamie's Revenge 2: Pebz's Revenge, kontynuacji ich wielce udanego platformera. W From Primordial Egg dziele człowieka stojącego za Nothing naszym celem jest przeżycie. Jako dopiero co 'wykluty' dinozaur musimy za wszelką cenę przetrwać. Jednak Ci co nas zbudzili nie pozwolą nam uciec, albo nas zabiją albo my ich zjemy... Czasem jednak możemy być kimś ważnym, każdy z nas za pewne chciał być kiedyś księciem bądź księżniczką. Jednak co jeśli bylibyśmy ślepcem, który byłby synem króla? A taki właśnie los czeka nas w czeskiej grze Lake Queen.
Oficjalne plotki głoszą, że Elf Elfonsinio 2 ma zawitać na naszych dyskach w ciągu najbliższego tygodnia, jednak w międzyczasie zapraszam do obejrzenia procesu produkcji etapu z gry na stronie Kalafiora.
Bernie po nie ukończeniu swojego niezwykle interesującego dzieła i wydaniu go jako 'beta' (a mowa tu o Treasure Hunter Man) tworzy grę przygodową z elementami RPG przypominającą graficznie inną produkcją spod szyldu OrigamiHero (A Game With a Kitty).
Ciekawostki:
Na Independent Games Festival 2009 zakwalifikowało się 226 do kategorii głównej, 145 do kategorii studenckiej oraz 107 do kategorii przenośnej!
David Rosen z Wolfire wyszedł z propozycją wideo analiz ciekawych produkcji niezależnych i tak można już zasięgnąć w serii 'Design Course' po: World of Goo oraz Knytt Stories.
Aquaria w ostanim czasie osiągnęła rok. Tak to już rok od kiedy Bit-Blot wydał swoją niezwykłą produkcję i z tej okazji został wydany nowy trailer.
Alec Holowka (programista Aquarii) wraz z Infinite Ammo nagrał kilka filmików z Montreal Independent Games Summit a zostały one udostępnione na TIG Source (prowadzonym przez Dereka Yu grafika Aquarii)
ZUN jeden z twórców najciekawszych shmupów dał wywiad dla japońskiej telewizji, który możecie zobaczyć na YouTube (oczywiście po japońsku)
Braid znalazł się na 2 miejscu 10 gier TIMEsa i został pokonany jedynie przez GTA IV.
KOMENTARZE