Mojang chce wypuszczać nową grę co roku
Większość odnoszących jako taki sukces indie developerów żyje "z gry na grę" – co oznacza, że pieniądze zarobione przy jednej produkcji wystarczająco akurat, by sfinansować produkcję drugiej. Mojang, który sprzedał już kilkanaście milionów Minecraftów, znajduje się w wyjątkowo dobrej sytuacji i może bezstresowo planować swoją przyszłość o kilka lat naprzód.
Daniel Kaplan powiedział w wywiadzie dla Develop, że studio zamierza teraz wypuszczać na rynek przynajmniej jeden dopracowany tytuł rocznie. "Jednocześnie zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by zachować ducha indie w naszym zespole, cokolwiek miałoby to znaczyć" – dodał.
Na razie wiemy o dwóch grach Mojang pozostających w produkcji. Pierwsza z nich – Scrolls – została zapowiedziana jeszcze w 2010 roku, podczas gdy informacje o 0x10c zaczęły pojawiać się dopiero kilka miesięcy temu. Wkrótce też Mojang wypuści swoją pierwszą grę nie jako producent, ale wydawca – chodzi o Cobalt, tworzony przez szwedzkie studio Oxeye.
Informacje dodatkowe: