PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Eugen
Dodany: 2006-12-12
Artykuł: Eugen

INNE Z TEMATU

 

VG obejmuje patronat nad Szczerbcem

Od dzisiaj, 12 grudnia 2006 r. Victory Games obejmuje patronat nad świetnie zapowiadającą się polską grą MMORPG - Szczerbiec. Będziemy na bieżąco informować o wszelkich zmianach w projekcie, nowinkach i aktualizacjach. Dla tych, którzy nie wiedzą o czym mowa, autorzy przygotowali krótki opis. Więcej informacji i screenów znajdziecie na oficjalnej stronie projektu - http://www.szczerbiec.z.pl/

[1]

Szczerbiec - jest to miecz koronacyjny królów Polski, jeden z najcenniejszych zabytków i unikatowe świadectwo polskiej historii. Jest to jedyne zachowane insygnium koronacyjne dynastii Piastowskiej. [zob. http://pl.wikipedia.org/wiki/Szczerbiec]

Początki tej produkcji sięgają kwietnia 2006 r. kiedy zawiązała sie grupa entuzjastów pragnących stworzyć grę komputerową. Chęci i zapału nie starczyło na długo, a z powodu chaotycznej organizacji, rozproszonej struktury i braku motywacji, już w połowie miesiąca zespół z pięciu zmniejszył się do dwóch osób. Paweł Stochliński i Jarosław Zieliński - programista i grafik przez równe pięć miesięcy pracowali nad tytułem poświęcając mu każdą chwilę swojego wolnego czasu. Efekt ich pracy śmiało można nazwać "najszybciej rozwijającą się amatorską grą MMORPG". Ba! Na pewno jest także "jedyną polską w tej kategorii w takiej fazie rozwoju".

"Staraliśmy się pracować w każdej wolnej chwili, po pracy, między zajęciami w szkołach, między obowiązkami, które spływały na nas w trakcie dnia. Najlepiej mimo wszystko pracowało się po nocach; skupieni na grze przesiadywaliśmy od dwudziestej trzeciej po wczesne godziny poranne - do czwartej, piątej."


[2]

Szczerbiec tworzony od podstaw w języku C, oparty o platformę serwerową UNIX oraz jego wersję kliencką działającą na systemach Windows. Głównym założeniem przy programowaniu było stworzenie świata MMO (Massive Multiplayer On-line), gdzie gracza będą mogli odczuć realizm przechadzając się i walcząc między sobą oraz budując nowe osady.

W początkowym okresie tworzenia projektu powstały podstawy silnika graficznego, który potem przerodził się w zaawansowany silnik sieciowy nazwany XEngine. Założeniem przy produkcji gry było napisanie silnika od podstaw, co w konsekwencji dało umiejętność posługiwania się nim o każdej porze dnia i nocy, czyli bez potrzeby wertowania setek stron dokumentacji. Nad kodem od samego początku czuwa Paweł Stochliński i to on jest twórcą całego systemu do gry. Szczerbiec pracuje na silniku XEngine, lecz z modułem wspierającym rozwiązania dla gier izometrycznych. Twórcy korzystają także z systemu HDR, Mblur, dynamiczne oświetlenie, Distance Draw, Frustum Culling oraz wiele indywidualnych rozwiązań, które czynią Szczerbca "miodną grą" w przyjaznej dla oka grafice.

[3]

"Od samego początku, kiedy to zrodził się pomysł napisania gry, bazowaliśmy na idei utworzenia tytułu osadzonego w czasach średniowiecza, lecz kompletnie pozbawionego rozwiązań fantasy. Szukaliśmy polskiego odpowiednika, na próżno - wobec czego rozpoczęliśmy projekt pod hasłem Szczerbiec z nakreślonym wizerunkiem / klimatem graficznym. Stworzenie średniowiecznego świata, w którym gracz będzie małym trybkiem całości jest ciężkim zadaniem, lecz jest to wykonalne i chcemy tego dokonać jeszcze na początku przyszłego roku."


"Świat, który żyje bez ingerencji graczy, ale którzy mają na niego wpływ. Świat, przedstawiający południową Polskę i Śląsk drugiej połowy XIV wieku, w trakcie jednoczenia po destruktywnym rozbiciu dzielnicowym, w atmosferze nieufności i chaosu to realia jakie chcemy przedstawić w Szczerbcu."


W pełnej wersji gry odwiedzić będzie można całą masę wiosek, miasteczek, miast, a nawet średniowieczny Kraków. Wszystko postaramy się odwzorować jak najbardziej realnie na podstawie wszelkich dostępnych materiałów/źródeł/informacji. Realizm ma również dotyczyć takich detali jak np. uzbrojenie - nie założymy zbroi płytowej bez przeszywanicy, będzie można krzyżować i parować różnego rodzaju stroje na raz.

[4]

W walce gracz nie będzie liczył tylko na umiejętności swojej postaci, ale również na szczęście. Dzięki temu postać o pięć poziomów doświadczenia niższa, niekoniecznie przegra z tym "lepszym" (aczkolwiek szans nie ma zbyt wielkich). Chociaż element RPG będzie bardzo ważny, autorzy starają się uniknąć "pięciu głównych atrybutów", od których wszystko zależy. Stawiają raczej na doskonalenie postaci w dziedzinach zawodowych.

Aktualnie Szczerbiec zakończył epizod, naznaczony wersją alfa, której założeniem było sfinalizowanie systemu sieciowego i przetestowanie rozgrywki dla 20 osób online. W testach tej wersji, w sumie udział wzięło około 30 graczy z całej polski, którzy tworzą zamknięte grono osób posiadających dostęp do serwera 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Z dniem 12 grudnia, rozpoczynają się prace nad kolejnymi wersjami, które w przyszłości będą stanowiły wersję open-beta dostępną dla wszystkich zainteresowanych tytułem.

[5]

W międzyczasie do zespołu dołączył muzyk - Piotr Szwach, który komponuje muzykę wraz z orkiestrą. Fakt ten zapowiada implementacje systemu dźwiękowego do projektu już w niedalekiej przyszłości.

"Szczerbiec jest pewnego rodzaju ewenementem na skalę naszego kraju. Projekty tego typu zazwyczaj ginęły u podstawy ich tworzenia, My chcemy pokazać, że przy małym nakładzie finansowym i spokojnej pracy - we dwie osoby - można napisać system pod masywne rozgrywki sieciowe."


Wszelkie nowości na temat gry znaleźć można pod adresem http://www.szczerbiec.z.pl/ - tutaj narodził się pomysł gry i do dziś trwa jego implementowanie.


Aktualnie nad projektem pracują:

  • Paweł Stochliński (główny programista projektu, Project manager);
  • Jarosław Zieliński (grafik 3d/2d);
  • Piotr Szwach (muzyk/kompozytor).

  • KOMENTARZE

    Wynik działania (4 + 10):

    Regulamin
    Gość:
    Gość
    +0
    2006-12-26 02:25:57
    Jest zapotrzebowanie na taka gre, wiec chlopaki, nie poddawac sie! czekamy :)
    Gość
    +0
    2006-12-22 14:39:39
    miejsce Tibii zagrozone ? Mozliwe :D i to przez polska produkcje ;>
    Gość
    +0
    2006-12-20 18:37:03
    To będzie najlepsza gra polska
    Gość
    +0
    2006-12-18 19:26:47
    Obawiam się troszke ,że w 3 nie dadzą rady ale... WIERZE W WAS !! ^^
    Gość
    +0
    2006-12-13 23:17:53
    Oj mylnęło mi się... :) (chociaż się nad tym nie zastanawiałem). Ale Szczerbiec i tak jest full wypas.
    Gość
    +0
    2006-12-13 15:20:42
    Oby jej nie spieprzyli, bo zapowiada się dobrze. Avavras- BEU żądzi! xD Drako- nie recenzję, tylko zapowiedź :P .
    Gość
    +0
    2006-12-13 11:13:10
    Obserwuję tę grę od samego początku, ale pierwszy raz widzę "recenzję". Brawo.
    Gość
    +0
    2006-12-12 18:39:12
    Oho... już nie moge się doczekać. Polski MORPG... to pewnie będzie hit [jesli będzie na zarmo]... ale obyśmy się nie przeliczyli... [Opłat w naturze chyba nie przewidują ;P ~Guardian]
    NIC
    +0
    2006-12-12 17:26:28
    Aravras! Pierwszą porządną grą pod skrzydłami VG było i jest Parallel Worlds autorstwa TiTka. "Stronka oczekuje na nowy layout"... niech to... spóźniłem się ;-)
    Gość
    +0
    2006-12-12 17:26:28
    Aravras! Pierwszą porządną grą pod skrzydłami VG było i jest Parallel Worlds autorstwa TiTka. "Stronka oczekuje na nowy layout"... niech to... spóźniłem się ;-)

    1 2 Następna