PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Alinoe
5
Pobierz:
Dodany: 2009-07-27
Artykuł: Alinoe

Grafika
Grywalność
Mapy
Czasami zbyt głośne dźwięki
INFORMACJE
Gatunek: Strzelanki
Licencja: freeware
Data wydania: 2009
Pobrań: 11018
Dystrybutor: Brak
Wymagania sprzętowe:
Pentium III 500mhz, GeForce 1 lub lepsza, 192MB ramu
Dodatkowe opcje:
Internet/LAN, Edytor poziomów, Rekordy online
Język: Angielska wersja językowa Angielski
TAGI
INNE Z TEMATU

 

AssaultCube

AssaultCube AssaultCube AssaultCube
OCEŃ
Od czasów Wolfensteina 3D FPSy są jednym z najpopularniejszych gatunków gier. Praktycznie każdy fan komputerowej rozrywki potrafi wymienić największe tytuły, takiej jak Unreal, Doom, czy Quake. Może się wydawać, że obecność takowych tuzów hamuje rozwój tego gatunku w kręgach freeware'owych. Nic bardziej mylnego.

 AssaultCube jest samodzielną multiplayerową modyfikacją gry Cube, która jest jedną z najbardziej znanych darmowych strzelanek. Gra nastawiona jest znacznie na rozgrywkę po sieci, choć do naszej dyspozycji oddano również boty.

  Powinienem teraz opisać wszelkie standardowe elementy dla FPSa i... tak zrobię, gdyż AssaultCube jest w żaden sposób nie wykracza poza standardy, jednak każdy element dopracowany jest znacznie.

 Zacznijmy od bardzo ważnej oprawy audiowizualnej. Ta, jak na wagę pliku instalacyjnego i wymagania jest niesamowita. Tekstury są ostre i wyraźne, elementy otoczenia wystarczająco szczegółowe, i tylko animacje postaci odrobinę kuleją. Oprawa audiowizualna jest na poziomie bardzo dobrym. Odgłosy wystrzałów są świetne (choć dźwięk karabinu maszynowego jest w moim odczuciu odrobinę za głośny), choć jęki umierających nie są zbyt sugestywne.

 Osobno w oprawie graficznej muszę powiedzieć o mapach, gdyż są one zaprojektowane fenomenalnie. Są wystarczające pokomplikowane by dostarczyć możliwość taktycznego kombinowania, a na tyle proste by nie dało się na nich zgubić. W czasie mojej przygody nie spotkałem się również z 2 zbliżonymi wyglądem poziomami, co jest znacznym plusem.

 Różnorodność map powiększa wbudowany ich edytor (można go używać także w dwójkę, przez internet), co wraz z niewielkim rozmiarem plików z mapami pozwala nam je pobierać w momencie kiedy dołączamy na serwer. Świetna robota i wykonanie.

 Tryby gry także są standardowe, a konkretnie deathmatch, polegający na wybiciu wszystkiego co się rusza, capture the flag, którego celem jest przeniesienie flagi przeciwnika do naszej bazy, one shot, one kill w którym dostajemy do ręki jedynie snajperkę i musimy przeżyć z 1hp, oraz last swiss standing, w którym wszyscy ganiają się po planszy jedynie z nożami granatami, co wygląda dość zabawnie. Istnieją jeszcze 2 tryby związane z flagami, ale sprowadzają się one prawie do tego samego co CTF, lecz trzeba albo trzymać swą flagę jak najdłużej, albo flagę przeciwnika. Ot, nic skomplikowanego i reguły łatwo ogarnie nawet osoba nie grająca nigdy w tego typu gry.

 Kolejne na liście do omówienia jest uzbrojenie. Tego jest już odrobinkę za mało, bo jedynie 4 sztuki broni głównej (karabin szturmowy, UZI, snajperka i strzelba) oraz nóż, pistolet i granaty. Na planszach idzie znaleźć także pas dający nam 2 szybkostrzelne pistolety, jednak wbrew pozorom nie jest to tak skuteczne jak się wydaje. Zapomniałbym dodać, broń możemy zmienić przed każdym respawnem, nie znajdujemy jej na mapach. Na nich możemy znaleźc tylko pancerz, apteczki lub amunicję.

 Najważniejszą rzeczą jednak jest grywalność. Ta, przez szybkie tempo gry jest zabójcza. Frajda płynąca z zabijania kolejnych przeciwników jest ogromna, a rzadko kiedy trzeba po śmierci czekać więcej niż 5 sekund żeby wrócić do akcji. Trzeba ciągle być w ruchu, rozglądać się, skakać, i być uważnym, bo ktoś z wrogiego teamu może zaskoczyć nas kiedy tego najmniej się spodziewamy.

 Jak widać zachwalam tą grę, ale to dlatego bo naprawdę jest za co. Każdemu kto szuka szybkiego online'owego shootera w którego można zagrać zarówno szybkie 5 minut jak i parogodzinną sesję, polecam AssaultCube. Sam wracam do gry, znajdziecie mnie pod nickiem Alinoe.

Może Ci się spodobają

Dr. Blob's Organism Hydorah Shotgun Debugger
KOMENTARZE

Wynik działania (9 + 4):

Regulamin
Gość:
Gość
+0
2009-08-29 11:48:05
http://www.starsac.fora.pl/

Zapraszamy wszystkich serdecznie do klanu proszę sie rejestrować na powyższe forum :)
Gość
+0
2009-08-28 12:03:08
Moja ocena 4/5
Gość
+0
2009-08-02 18:43:47
fajna
Alinoe
+0
2009-07-29 10:28:51
Te tekstury nie są przecież tak tragiczne jak na freeware'ową produkcję :) A to że to amatorska produkcja tylko jeszcze bardziej nobilituje tą grę. Tekstury tej jakości mogą też wynikać z ograniczeń zastosowanego engine'u IMO.
Scorpion
+0
2009-07-28 19:34:58
Nareszcie fajne gry na VG. Tak trzymać!
ultraphaze
+0
2009-07-28 03:37:59
recenzent zapomniał dodać ze prezentowany tu produkt to amatorska produkcja zreszta widac po screenach takie tekstury byle amator moze stworzyć w 3d max i faktycznie troche przypomina wolfenstein et ale sciagne i zobacze jak sie gra to bede miał pełny obraz
Gość
+2
2009-07-27 11:17:14
Gra dostaje ode mnie 5 za grywalność :)
Do minusów dodałbym cheaterów, których jest momentami plaga i psują całą zabawę oraz niskie umiejętności grających, chyba, że ktoś lubi się wyżyć i tylko fragować :)

Tipsy:
Kolejność skuteczności broni w chaosie gry:
1. Granaty (niemal zawsze), "UZI", shotgun, nóż :)
2. Wprawdzie nie ma rocket jumpów, za to jest b. szybkie chodzenie.
a) chodząc ukosem postać porusza się szybciej
b) Idziemy tyłem, podskakujemy i strzelamy ukośnie w ziemię - duże przyśpieszenie, przydatne zwłaszcza w trybie CTF.
3. Standard we większości FPP. Musimy mieć obcykane miejsca granatów, apteczek i zbroi. Odpowiednio krążąc po tych miejscach, przy dobrej celności ciężko będzie nas pokonać.

Jak widzicie cheatera (nieśmiertelny, strzela przez ściany, zawsze trafia, nie kończy mu się amunicja itp.) można sobie grę odpuścić i przejść na inny serwer :)

Gra bardzo dobra.

(1) Poprzednia 1 2 3 4