
różnorodność plansz
wysoki poziom trudności
INFORMACJE
Gatunek: Zręcznościowe
Licencja: freeware
Data wydania: 2004
Pobrań: 536
Producent: Helix Games & Crimax Games
Wymagania sprzętowe:
brak danych
brak danych
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Rekordy online
Język:
Angielski

INNE Z TEMATU
Dim



OCEŃ
Jeśli za grę zabiera się Helix Games można spodziewać się produkcji wymagającej niezwykle zręcznego wciskania klawiszy. Tym razem, do twórcy Jumper i Jumper Two dołączył Dex, dodając pomysł przeciskania się bohatera między wymiarami. Przyjrzyjmy się bliżej co z tego wynikło. Fabuła, mimo że raczej zbyteczna, przedstawia się nieskomplikowanie. Pewien naukowiec pracujący dla armii stworzył istotę mogącą poruszać się między dwoma wymiarami. Niestety, inne laboratoria poradziły sobie z tym zadaniem o wiele szybciej i teraz efekt miesięcznej pracy trzeba zniszczyć. To chyba wystarczający powód dla efektu eksperymentu, żeby uciec. Sterowanie stworkiem jest dość proste, ogranicza się bowiem do czterech strzałek i klawisza Z, który odpowiada za przełączanie wymiarów. Jest on o tyle istotny, iż w drugim wymiarze dostępne mogą być elementy niewidoczne w pierwszym i vice versa. Niektórych plansz nie da się przejść bez korzystania z obu "światów", a w kilku przydają się one tylko do odnalezienia ukrytych przejść. Każdy etap, oprócz kuleczek wspomagających skoki i bonusów odkrywających kolejne fragmenty galerii (obrazy i rzeźby), posiada mnóstwo śmiercionośnych elementów. Wystarczy dotknięcie, żeby rozpoczynać zabawę od początku mapy, a te nierzadko składają się z kilku ekranów. Chociaż gra ma już ponad trzy lata to jako przedstawicielka hardcore'owych zręcznościówek, nie musi dbać o wyśmienitą oprawę wizualna i dźwiękową, jednak Dim wychodzi z tego sprawdzianu obronną ręką. Chociaż grafika przypomina raczej efekty walki z Paintem, podczas setek ewolucji nie zwraca się na nią uwagi. Znacznie lepiej wypada muzyka, która doskonale pasuje do nastroju tajemnicy i nieznanego. Najbardziej martwi mnie dość wysoki poziom trudności. Wiele plansz trzeba przechodzić dziesiątki razy, o ukończeniu całej gry nie wspominając. Tylko zaprawieni w bojach i wytrwali gracze znajdą tu chwile ukojenia. Inni mogą po prostu nie dać rady.
KOMENTARZE

Szymek
+0
2008-01-01 21:22:56
Wysoki poziom trudności to plus, a nie minus!

zbysheck
+0
2007-12-30 02:52:09
Grałem w to daaaaaawno. 3 levele i wysiadłem.
1