grafika
ustawienia kamery
nie obsługuje Radeona 9250
INFORMACJE
Gatunek: Zręcznościowe
Licencja: freeware
Data wydania: 2006
Pobrań: 1146
Producent: Noah
Wymagania sprzętowe:
PIII 1,4 GHz, 128 MB RAM, DirectX 9.0c
PIII 1,4 GHz, 128 MB RAM, DirectX 9.0c
Język:
INNE Z TEMATU
Pipiru II practice
OCEŃ
Ciężko cokolwiek powiedzieć o fabule, głównym bohaterze oraz jego motywacji, ze względu na to, że jedyny dostępny opis jest po japońsku. Na szczęście dzięki własnemu doświadczeniu i wsparciu autora, udało się te kilka informacji ułożyć w sensowną całość.
Gracz wciela się w małego leśnego duszka wyposażonego w łuk, który musi wdrapać się na szczyt ogromnego drzewa i dotrzeć do znajdującego się na jego szczycie kwiatka. Co gorsza, trzeba tego dokonać w określonym czasie, wykazując się logicznym myśleniem i spostrzegawczością. To pierwsze przyda się do otwierania sobie drogi na górę, bo mimo posiadania skrzydełek, główny bohater nie potrafi ich używać jak porządny owad - spada prawie zaraz po starcie. Druga cecha jest konieczna do zauważenia miejsc, w których trzeba się pochwalić wyobraźnią oraz jabłek, których zbieranie powoduje doliczenie kilkunastu sekund.
W wielu miejscach trzeba będzie skorzystać z łuku. Przede wszystkim przy strzelaniu do tarcz, których położenie spowoduje uruchomienie jakiegoś mechanizmu. Drugie zastosowanie to trafianie w złote pierścienie. Tylko z początku jest to proste, bowiem kolejne "koła" obracają się, a nawet poruszają. Warto jednak poświęcić kilkanaście sekund, bo nagrodą za celność jest zwykle kilka czerwonych owoców.
Pipiru II practice wyróżnia się przede wszystkim grafiką, która niestety nie została dopasowana do wszystkich rodzajów kart graficznych. GeForce 6600 poradził sobie z nią bez problemów, za to Radeon 9250 nie potrafił poprawnie pokazać menu głównego i podczas grania psuł czasami widok (na szczęście rzadko). Kolejna wada również związana jest z obrazem. Obracanie ludkiem może doprowadzić do sytuacji, że całkowicie zniknie z ekranu lub stanie tak, że nie będzie wiadomo, w którą stronę ruszyć. Na szczęście można "wyrównać" obraz jednym klawiszem. Kolejnym, i chyba ostatnim minusem, jest długość gry. Kończy się po jednym etapie, który przy odrobinie wprawy można ukończyć w piętnaście minut. Noah z początku jednak chciał stworzyć jedynie demo przedstawiające jego umiejętności, ale od procedury do procedury i wyszła krótka gierka.
Bez dwóch zdań, Pipiru II practice jest produkcją bardzo ciekawą, chociaż jej proces produkcji jakby się jeszcze nie zakończył. Nie zmienia to faktu, że, pomijając dziwne sterowanie, gra się bardzo przyjemnie. Polecam szczególnie fanom zręcznościówek z nowszą kartą graficzną.
Sterowanie:
z - strzał;
x - skok/lot;
c - zmiana ustawienia kamery;
Esc - pauza;
Włączanie/wyłączanie:
F1 - blask,
F2 - cienie,
F3 - krawędzie,
F4 - dekoracja 1,
F5 - dekoracja 2,
F6 - rozdzielczość 800x600 lub 640x480.
F7 - pełen ekran/okno.
KOMENTARZE
Gość
+0
2006-06-07 23:12:53
Wszystko w swoim czasie :D
Robcioo
+0
2006-06-07 23:12:53
Wszystko w swoim czasie :D
Gość
+0
2006-06-07 09:55:07
Dajcie linka do jedynki :( jak tą jedynke sciagnac?
Gość
+0
2006-06-06 22:15:22
Bardzo fajna gierka, choć wydaje mi się, że jedynka (mimo, że w 2D) była bardziej robudowana. Ech...gdyby jeszcze nie ta okropna kamera...
Robcioo
+0
2006-06-06 22:15:22
Bardzo fajna gierka, choć wydaje mi się, że jedynka (mimo, że w 2D) była bardziej robudowana. Ech...gdyby jeszcze nie ta okropna kamera...
1