Zróżnicowanie
Realizm
INFORMACJE
Gatunek: Ekonomiczne
Licencja: GNU/GPL
Data wydania: 2001
Pobrań: 4172
Producent: Simutrans community
Wymagania sprzętowe:
brak danych
brak danych
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Rekordy online
Język: Francuski Polski
TAGI
INNE Z TEMATU
Simutrans
OCEŃ
Rynek gier ekonomicznych zdecydowanie pogrąża się w kryzysie. O freewarowych produkcjach nie wspomnę, bo tu jest tylko kilka propozycji dla tych, którzy lubią zabawę nie ograniczają się do kilku elementów. W Internecie jednak od dłuższego czasu jest nikomu nieznana symulacja przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Jeśli graliście kiedyś w komercyjny Traffic Gigant i spodobał się wam, to Simutrans będzie w sam raz. Oczywiście z dwiema małymi różnicami. To darmowy produkt i kilka razy lepszy od jego pudełkowego pierwowzoru.
Może objaśnię krótko zasady. Jeśli miałbym określić je w kilku wyrazach to po prostu stoimi przed zadaniem prowadzenia przedsiębiorstwa. Jakiego? Tego dokładnie nie mogę określić, bo wybór należy do ciebie graczu. Tutaj należy się grze wielki plus. Naszym zadaniem jest zbudować sieć linii autobusowych, kolejowych, ale także przewozowych! Już na początku musimy określić się, co jest dla nas najważniejsze. Towary są mało opłacalne, ale bezproblemowe. Pasażerowie dają większy dochód, lecz znowu ci potrafią być niezwykle kapryśni. Hardcorowcy zabiorą się za rozwinięcie wszystkiego na raz.
Dobra, zacznijmy od początku. Najpierw przyjdzie nam wybrać kraj. Z tych dostępnych jest także Polska i co najdziwniejsze, nie ma tam Łodzi i Warszawy! W ogóle mapa jest trochę dziwna, bo np. Wrocław leży nad morzem. Jednak mimo wszystko, miło jest uświadczyć swojskich klimatów. Po obraniu jakieś konkretnej strategii bierzemy się za jej realizowanie. Budujemy drogi i tory. Na ich końcach umieszczamy lokomotywę oraz garaże. Nie należy zapomnieć o stacjach, przystankach i magazynach. Zróżnicowanie jest ogromne. Można nawet założyć swój port, a bogacze mogą pobawić się w budowaniu o podstaw miasta. Poziom trudności stoi na wysokim poziomie ze względu na realizm. Wiele firm uzupełnia się nawzajem. Aby cegielnie musiały dobrze pracować, trzeba rozpocząć transport towarów z kamieniołomów. Również stworzenie atrakcyjnej linii dla pasażerów będzie nie lada wyzwaniem. Każdy budynek ma wprawdzie stosowną informacją, ale i tak należy wykazać się inteligencją, aby wszystko ze sobą współgrało (czyt. przynosiło zyski) Do minusów należy zaliczyć skomplikowaną obsługę. Opracowanie planu przyjazdów i odjazdów sprawia ogromne problemy. Należy, bowiem (jak w polskich urzędach) powypełniać kilka formularzy. Jakby nie można było tego uprościć.
Grafika ma swoje lata i widać to na każdym kroku. Nieładne i mało szczegółowe miasta wcale nie umilają rozgrywki. Także środki używane do komunikacji naszej firmy są brzydkie. Denerwujący jest też system nocy. Nic wtedy nie widać i o modernizacji linii kolejowych czy renowacji terenu możemy tylko pomarzyć. Z muzyką na szczęście jest już całkiem lepiej.
Simutrans to jedna z lepszych gier ekonomicznych, w jakie ostatnio grałem. Mimo swoich wad gra posiada ogromną grywalność. Wprawdzie trudno osiągnąć tutaj sukces finansowy, lecz gdy to się uda, satysfakcja jest ogromna.
Może objaśnię krótko zasady. Jeśli miałbym określić je w kilku wyrazach to po prostu stoimi przed zadaniem prowadzenia przedsiębiorstwa. Jakiego? Tego dokładnie nie mogę określić, bo wybór należy do ciebie graczu. Tutaj należy się grze wielki plus. Naszym zadaniem jest zbudować sieć linii autobusowych, kolejowych, ale także przewozowych! Już na początku musimy określić się, co jest dla nas najważniejsze. Towary są mało opłacalne, ale bezproblemowe. Pasażerowie dają większy dochód, lecz znowu ci potrafią być niezwykle kapryśni. Hardcorowcy zabiorą się za rozwinięcie wszystkiego na raz.
Dobra, zacznijmy od początku. Najpierw przyjdzie nam wybrać kraj. Z tych dostępnych jest także Polska i co najdziwniejsze, nie ma tam Łodzi i Warszawy! W ogóle mapa jest trochę dziwna, bo np. Wrocław leży nad morzem. Jednak mimo wszystko, miło jest uświadczyć swojskich klimatów. Po obraniu jakieś konkretnej strategii bierzemy się za jej realizowanie. Budujemy drogi i tory. Na ich końcach umieszczamy lokomotywę oraz garaże. Nie należy zapomnieć o stacjach, przystankach i magazynach. Zróżnicowanie jest ogromne. Można nawet założyć swój port, a bogacze mogą pobawić się w budowaniu o podstaw miasta. Poziom trudności stoi na wysokim poziomie ze względu na realizm. Wiele firm uzupełnia się nawzajem. Aby cegielnie musiały dobrze pracować, trzeba rozpocząć transport towarów z kamieniołomów. Również stworzenie atrakcyjnej linii dla pasażerów będzie nie lada wyzwaniem. Każdy budynek ma wprawdzie stosowną informacją, ale i tak należy wykazać się inteligencją, aby wszystko ze sobą współgrało (czyt. przynosiło zyski) Do minusów należy zaliczyć skomplikowaną obsługę. Opracowanie planu przyjazdów i odjazdów sprawia ogromne problemy. Należy, bowiem (jak w polskich urzędach) powypełniać kilka formularzy. Jakby nie można było tego uprościć.
Grafika ma swoje lata i widać to na każdym kroku. Nieładne i mało szczegółowe miasta wcale nie umilają rozgrywki. Także środki używane do komunikacji naszej firmy są brzydkie. Denerwujący jest też system nocy. Nic wtedy nie widać i o modernizacji linii kolejowych czy renowacji terenu możemy tylko pomarzyć. Z muzyką na szczęście jest już całkiem lepiej.
Simutrans to jedna z lepszych gier ekonomicznych, w jakie ostatnio grałem. Mimo swoich wad gra posiada ogromną grywalność. Wprawdzie trudno osiągnąć tutaj sukces finansowy, lecz gdy to się uda, satysfakcja jest ogromna.
KOMENTARZE
OllaS
+0
2008-07-29 13:34:13
Długo czekałem, aż ta gra zawita na VG i w końcu pojawiła się. Ze swej strony powiem, iż jest warta tego, by spędzić przy niej trochę czasu. Trochę 'bugów' co prawda ma, ale nadal się rozwija i każda kolejna wersja podnosi poziom produkcji. Słowem - POLECAM.
Gość
+0
2008-07-25 16:15:01
Tak od siebie dodam, że jest już nowsza wersja Simutrans - 100.0
(1) Poprzednia 1 2