John Romero chciał płacić za mody w 1995
Valve co prawda wycofało się na razie ze wspierania płatnych modów do gier, ale w dyskusji głos – dość nieoczekiwanie – zabrał jeden z twórców Dooma, John Romero.
W wywiadzie dla Games Industry powiedział, że od zawsze wierzył, że twórcy modów powinni zarabiać pieniądze na swojej pracy:
– Już w 1995 roku, kiedy tworzyliśmy Quake’a, wypadliśmy na pomysł, by utworzyć firmę id Net. Miał to być portal, w którym gracze łączyliby się i grali w różne mody – powiedział. – Miała to być moderowana strona z poziomami i modami wybieranymi przez ekipę id. Chcieliśmy płacić wykonawcy proporcjonalnie do ruchu, jaki spowodował na stronie.
Z pomysłów niestety nic nie wyszło, bo twórcy byli zbyt zajęci kończeniem Quake’a, ale id zapłaciło twórcom modów Plutonia i TNT: Evilution za dołączenie ich do gry Final Doom. Być może takie „oficjalne” mody to najlepszy sposób, by wynagradzać zdolnych graczy?
Informacje dodatkowe: