Steam Controller, ostatnia część układanki
Po SteamOS i Steam Machines, przyszła kolej na ostatnie ogłoszenie Valve, chyba najbardziej interesujące. Oto opracowany przez studio kontroler do gier, który ma zastąpić wysłużony tandem myszy i klawiatury.
Urządzenie jest rzeczywiście niezwykle interesujące. Dwa szare koła to w rzeczywistości ultraczułe panele dotykowe, które stanowią coś pomiędzy grzybkami na klasycznym gamepadzie a trackpadem na laptopie. Zostały wyposażone w zaawansowany system wibracji, który potrafi naśladować nie tylko różne rodzaje nacisku, ale nawet faktury materiałów.
Na środku znajduje się ekran dotykowy, będący jednocześnie przyciskiem – każda gra może wyświetlać na nim inne komendy, dzięki czemu nic nie stoi na przeszkodzie, by Steam Controllera używać do MMORPG-ów lub strategii czasu rzeczywistego.
Co najlepsze, sprzęt Valve będzie kompatybilny z wszystkimi tytułami z katalogu Steam – również starymi produkcjami, które o takich wynalazkach jak gamepad na PC nawet nie chciały słyszeć. Otwartość sprzętu i dostępność konfiguracji pozwoli na szybkie i łatwe wprowadzanie modyfikacji.
Więcej o Steam Controller przeczytasz tu:
http://store.steampowered.com/livingroom/SteamController/
Informacje dodatkowe: