INNE Z TEMATU
Wywiad z autorem Czasoprzestrzeń
Victory Games: Witaj TiTek!
TiTek: Witam.
VG: Kiedy i jak zrodził się pomysł na stworzenie gry RPG?
T: Pierwsze swoje RPG stworzyłem na PSX. Spodobało się ono mojemu testerowi i postanowiłem zrobić coś bardziej ambitnego, coś dłuższego, co będzie opowiadać jakąś dobrą historię. Długo zastanawiałem się nad samym tytułem gry. Początkowo miała być to "Fantazja", ale pewnego dnia stwierdziłem, że będzie to "Czasoprzestrzeń" i z taką nazwą pozostałem. Poza tym stworzenie RPG, było moim marzeniem, bo sam uwielbiam tego typu gry.
VG: "Czasoprzestrzeń" składa się z trzech części. Ile czasu zajeło Ci wykonanie każdej z nich?
T: Pierwszą część tworzyłem cały rok, to też dlatego, że były to moje pierwsze kroki z PeCetowym RPG Makerem. Kolejna część stworzona była z ogromnym zapałem. Niemal całe dnie siedziałem, robiłem, i tak udało mi się ją skończyć w przeciągu kilku miesięcy. A część trzecia, czyli ostatnia, to było moje największe wyzwanie. Najtrudniejsza do zrobienia, bo chciałem w niej zastosować małe smaczki jak system czarów, czy różne inne efekty wizualne, jeśli tak je można nazwać :P W efekcie końcowym, pracowałem nad nią 1,5 roku.
VG: Czy tworząc część pierwszą wiedziałeś już, że będą kolejne części gry?
T: Nie. To miała być jedna gra, z niedokońca zakończonym wątkiem. Ale zauważyłem, że wśród moich znajomych bardzo się podobała i często mi mówili, że to naprawdę dobry RPG. W takim wypadku, zdecydowałem się kontynuować "Czasoprzestrzeń". A w czasie robienia CP2, stwierdziłem, że to musi być trylogia. Miałem już wtedy pomysł na 3 część.
VG: Bardzo ważnym elementem gier RPG jest ich fabuła. W CP jest ona bardzo zawiła, ciekawa i wciągająca. Czy pomagał Ci ktoś przy tworzeniu wątku fabularnego?
T: Moja wyobraźnia :) Ale także szkoła. Dlatego, że właśnie w niej dostawałem przypływu natchnienia. I w czasie jakiś nudnych lekcji pisałem scenariusz. A tak naprawdę nie pomagał mi nikt przy fabule CP. Tym bardziej cieszę się jeśli ktoś ją chwali. Dlatego dziękuje za miłe słowa, ciekawa, zawiła i wciągająca - taka miała być :) Dodam jedynie, że RM jest programem, który na pewno w jakiś sposób ogranicza możliwości graficzne, dlatego postanowiłem postawić głównie na fabułę, bo ona ma być atutem gry i ma za zadanie nadrabiać stronę graficzną, która i tak dla mnie jest bardzo przyjemna.
VG: Ile osób tworzyło grę?
T: Tylko jedna. Nieskromnie mówiąc ja :). Na końcu gry są podziękowania dla różnych ludzi. I im dziękuję, przede wszystkim, za motywacje. A także, za to, że przy tworzeniu CP1 nie miałem Internetu, i mój dobry znajomy dostarczył mi RM.
VG: Masz w planach stworzenie kolejnej części CP? A może zrobisz całkiem inną grę?
T: Wiele osób mnie o to pytało. Czwartej części na pewno nie będzie. Myślałem o dodatku, opowiadającym o przygodach któregoś z bohaterów, dlatego na mojej stronie www.cptrylogia.prv.pl jest sonda na ulubioną postać. Teraz jednak piszę scenariusz, do myślę, że bardzo ambitnej gry. Jej tytuł to Parallel Worlds, ale to już nie będzie "Czasoprzestrzeń" i tytuł może troche mylić. Ostatnio mam ogromny dylemat w jakim rpg makerze ją tworzyć i nie mogę się zdecydować. No, ale prędzej czy później, będę musiał. Wiem jedno, PW na pewno nie będzie grą, którą skończę szybko, bo jest przy niej wiele pracy. I jest ona dla mnie ogromnym wyzwaniem.
VG: Co sądzisz o takich serwisach jak Victory Games?
T: Uważam, że takich serwisów jest ciągle mało. Zdecydowanie VG jest, moim zdaniem, profesjonalnym serwisem. Sondy, Forum, Lista najpopularniejszych gier, a także i co najważniejsze, recenzje do gier, które powinny być na każdym szanującym się serwisie o grach. Podoba mi się też to, że VG zajmuje się niekomercyjnymi, dużymi grami, a pokazuje wiele innych, mało znanych, a jakże ciekawych produktów.
VG: Bardzo dziękujemy za rozmowę. Życzymy Tobie powodzenia!
T: Dziękuję. I także życzę Wam powodzenia. Pozdrawiam.
TiTek: Witam.
VG: Kiedy i jak zrodził się pomysł na stworzenie gry RPG?
T: Pierwsze swoje RPG stworzyłem na PSX. Spodobało się ono mojemu testerowi i postanowiłem zrobić coś bardziej ambitnego, coś dłuższego, co będzie opowiadać jakąś dobrą historię. Długo zastanawiałem się nad samym tytułem gry. Początkowo miała być to "Fantazja", ale pewnego dnia stwierdziłem, że będzie to "Czasoprzestrzeń" i z taką nazwą pozostałem. Poza tym stworzenie RPG, było moim marzeniem, bo sam uwielbiam tego typu gry.
VG: "Czasoprzestrzeń" składa się z trzech części. Ile czasu zajeło Ci wykonanie każdej z nich?
T: Pierwszą część tworzyłem cały rok, to też dlatego, że były to moje pierwsze kroki z PeCetowym RPG Makerem. Kolejna część stworzona była z ogromnym zapałem. Niemal całe dnie siedziałem, robiłem, i tak udało mi się ją skończyć w przeciągu kilku miesięcy. A część trzecia, czyli ostatnia, to było moje największe wyzwanie. Najtrudniejsza do zrobienia, bo chciałem w niej zastosować małe smaczki jak system czarów, czy różne inne efekty wizualne, jeśli tak je można nazwać :P W efekcie końcowym, pracowałem nad nią 1,5 roku.
VG: Czy tworząc część pierwszą wiedziałeś już, że będą kolejne części gry?
T: Nie. To miała być jedna gra, z niedokońca zakończonym wątkiem. Ale zauważyłem, że wśród moich znajomych bardzo się podobała i często mi mówili, że to naprawdę dobry RPG. W takim wypadku, zdecydowałem się kontynuować "Czasoprzestrzeń". A w czasie robienia CP2, stwierdziłem, że to musi być trylogia. Miałem już wtedy pomysł na 3 część.
VG: Bardzo ważnym elementem gier RPG jest ich fabuła. W CP jest ona bardzo zawiła, ciekawa i wciągająca. Czy pomagał Ci ktoś przy tworzeniu wątku fabularnego?
T: Moja wyobraźnia :) Ale także szkoła. Dlatego, że właśnie w niej dostawałem przypływu natchnienia. I w czasie jakiś nudnych lekcji pisałem scenariusz. A tak naprawdę nie pomagał mi nikt przy fabule CP. Tym bardziej cieszę się jeśli ktoś ją chwali. Dlatego dziękuje za miłe słowa, ciekawa, zawiła i wciągająca - taka miała być :) Dodam jedynie, że RM jest programem, który na pewno w jakiś sposób ogranicza możliwości graficzne, dlatego postanowiłem postawić głównie na fabułę, bo ona ma być atutem gry i ma za zadanie nadrabiać stronę graficzną, która i tak dla mnie jest bardzo przyjemna.
VG: Ile osób tworzyło grę?
T: Tylko jedna. Nieskromnie mówiąc ja :). Na końcu gry są podziękowania dla różnych ludzi. I im dziękuję, przede wszystkim, za motywacje. A także, za to, że przy tworzeniu CP1 nie miałem Internetu, i mój dobry znajomy dostarczył mi RM.
VG: Masz w planach stworzenie kolejnej części CP? A może zrobisz całkiem inną grę?
T: Wiele osób mnie o to pytało. Czwartej części na pewno nie będzie. Myślałem o dodatku, opowiadającym o przygodach któregoś z bohaterów, dlatego na mojej stronie www.cptrylogia.prv.pl jest sonda na ulubioną postać. Teraz jednak piszę scenariusz, do myślę, że bardzo ambitnej gry. Jej tytuł to Parallel Worlds, ale to już nie będzie "Czasoprzestrzeń" i tytuł może troche mylić. Ostatnio mam ogromny dylemat w jakim rpg makerze ją tworzyć i nie mogę się zdecydować. No, ale prędzej czy później, będę musiał. Wiem jedno, PW na pewno nie będzie grą, którą skończę szybko, bo jest przy niej wiele pracy. I jest ona dla mnie ogromnym wyzwaniem.
VG: Co sądzisz o takich serwisach jak Victory Games?
T: Uważam, że takich serwisów jest ciągle mało. Zdecydowanie VG jest, moim zdaniem, profesjonalnym serwisem. Sondy, Forum, Lista najpopularniejszych gier, a także i co najważniejsze, recenzje do gier, które powinny być na każdym szanującym się serwisie o grach. Podoba mi się też to, że VG zajmuje się niekomercyjnymi, dużymi grami, a pokazuje wiele innych, mało znanych, a jakże ciekawych produktów.
VG: Bardzo dziękujemy za rozmowę. Życzymy Tobie powodzenia!
T: Dziękuję. I także życzę Wam powodzenia. Pozdrawiam.
Może Ci się spodobają
KOMENTARZE
Deidara1995
+0
2009-06-06 17:39:17
TiTek, you ROC! W PW zaciąłem się przy brodulusie :/
1