rodzaje puzzli
od biedy 3D
optymalizacja
sterowanie
mało obrazków
INFORMACJE
Gatunek: Puzzle
Licencja: shareware
Data wydania: 2008
Pobrań: 1550
Producent: Gaia Dream Creation
Wymagania sprzętowe:
Pentium II bądź inny tej samej klasy, 512 MB RAM, karta graficzna z akceleratorem 3D, DirectX 9.0c
Pentium II bądź inny tej samej klasy, 512 MB RAM, karta graficzna z akceleratorem 3D, DirectX 9.0c
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Rekordy online
Język: Angielski
INNE Z TEMATU
Gaia 3D Puzzle
OCEŃ
Pora na relaks. Przygotowujemy sobie chłodny napój, odpalamy ulubioną muzykę i... co dalej? Jednym z najbardziej relaksujących zajęć są puzzle (niestety nie mam statystyk, musicie mi wierzyć na słowo). Jeśli jednak nie mamy akurat pod ręką żadnej układanki z dwóch milionów części, ani nie chce nam się biec przez mgłę i zamieć do najbliższego sklepu puzzlarskiego co robić? Moze ściągnąć Gaia 3D Puzzle? Może...
W paskudnym menu które wita nas radośnie, widzimy kulę ziemską i od razu pojawia nam się na twarzy banan, gdyż spodziewamy się (jakże naiwnie!) iż takie trójwymiarowe modele układać będziemy. MUAHAHAHA. TrzyDowość (fajny neologizm, co nie? =] ) puzzli polega na tym, ze możemy obracać planszę pod dowolnym kątem, rzybliżać i nachylać. Wypas co nie? Nie. O ile opcja zoomu jest bardzo przydatna, to pozostałe bajery pozostawiają dużo do życzenia.obracanie na boki praktycznie niczemu nie służy, tylko szkodzi w orientacji. Nachylenie widoku jest gorzej niż nieprzydatne. Nie dość że daje to tylko tyle że widać mikroskopijną grubość puzzli, to jeszcze punkt odniesienia w nachylaniu jest tak dziwny, że za każdym razem gdy bawimy się ta opcją gubimy z oczu układankę.
Skoro gra polega na układaniu puzzli, powinna mieć sporo fajnych obrazków prawda? Prawda. No ale widocznie nie pomyśleli o tym twórcy. Mamy tu kilka obrazków które są W MIARĘ, ale większość jest słaba. Nie to żebyśmy mieli w tej większości długo przebierac, bo wszystkiego jest bardzo mało. Na szczęście możemy wczytać dowolny obrazek (czego przykład macie na skrinach ). Układankę można pociąć na dużo różnych rozmiarów i mimo że nie ma pola do wpisywania dokładnej ilości rzędów i kolumn, nie przeszkadza to zbytnio, a puzzle przynajmniej są proporcjonalne. Mamy do wyboru także różne kształty, co także trzeba zaliczyć in plus.
Paskudną cechą są wymagania sprzętowe. Na moim kompie (2 GHz, 512 RAM, GeForce 5500 FX) się dość znacznie przycinało. Ja rozumiem że nowa maszyna to nie jest, ale najnowszy Tomb Raider hula na średnich bez zadyszki i wyciąga grubo ponad 40 FPS! Ktoś musiał porządnie spaprać optymalizację.
Jeśli chodzi o grafikę, to jako tako wygląda ten tryb 3D, ale po co on komu? Jest nieco efektowny, ale strasznie niewygodny. Dźwięków prawie że nie ma, a sterowanie jest tragiczne. Jak można skopać sterowanie w puzzlach? No tym panom się udało.
Grę polecam tylko maniakom puzzli (są tacy?) z niezłym sprzętem (bez podtekstów). Praktycznie jedynym plusem jest to że mamy parę opcji cięcia puzzli, więc przebojem gra się raczej nie stanie. Można przy niej spędzić parę miłych chwil, ale osobiście nie wydałbym na nią pieniędzy których życzy sobie dystrybutor
W paskudnym menu które wita nas radośnie, widzimy kulę ziemską i od razu pojawia nam się na twarzy banan, gdyż spodziewamy się (jakże naiwnie!) iż takie trójwymiarowe modele układać będziemy. MUAHAHAHA. TrzyDowość (fajny neologizm, co nie? =] ) puzzli polega na tym, ze możemy obracać planszę pod dowolnym kątem, rzybliżać i nachylać. Wypas co nie? Nie. O ile opcja zoomu jest bardzo przydatna, to pozostałe bajery pozostawiają dużo do życzenia.obracanie na boki praktycznie niczemu nie służy, tylko szkodzi w orientacji. Nachylenie widoku jest gorzej niż nieprzydatne. Nie dość że daje to tylko tyle że widać mikroskopijną grubość puzzli, to jeszcze punkt odniesienia w nachylaniu jest tak dziwny, że za każdym razem gdy bawimy się ta opcją gubimy z oczu układankę.
Skoro gra polega na układaniu puzzli, powinna mieć sporo fajnych obrazków prawda? Prawda. No ale widocznie nie pomyśleli o tym twórcy. Mamy tu kilka obrazków które są W MIARĘ, ale większość jest słaba. Nie to żebyśmy mieli w tej większości długo przebierac, bo wszystkiego jest bardzo mało. Na szczęście możemy wczytać dowolny obrazek (czego przykład macie na skrinach ). Układankę można pociąć na dużo różnych rozmiarów i mimo że nie ma pola do wpisywania dokładnej ilości rzędów i kolumn, nie przeszkadza to zbytnio, a puzzle przynajmniej są proporcjonalne. Mamy do wyboru także różne kształty, co także trzeba zaliczyć in plus.
Paskudną cechą są wymagania sprzętowe. Na moim kompie (2 GHz, 512 RAM, GeForce 5500 FX) się dość znacznie przycinało. Ja rozumiem że nowa maszyna to nie jest, ale najnowszy Tomb Raider hula na średnich bez zadyszki i wyciąga grubo ponad 40 FPS! Ktoś musiał porządnie spaprać optymalizację.
Jeśli chodzi o grafikę, to jako tako wygląda ten tryb 3D, ale po co on komu? Jest nieco efektowny, ale strasznie niewygodny. Dźwięków prawie że nie ma, a sterowanie jest tragiczne. Jak można skopać sterowanie w puzzlach? No tym panom się udało.
Grę polecam tylko maniakom puzzli (są tacy?) z niezłym sprzętem (bez podtekstów). Praktycznie jedynym plusem jest to że mamy parę opcji cięcia puzzli, więc przebojem gra się raczej nie stanie. Można przy niej spędzić parę miłych chwil, ale osobiście nie wydałbym na nią pieniędzy których życzy sobie dystrybutor
KOMENTARZE
Pingwin
+0
2008-07-26 14:50:33
Pawełku, cóż takiego ciekawego jest w puzlach ? :)
Gość
+0
2008-07-25 19:16:55
Chyba puzzle ze screen`a są lepsze od samej gry :) / :/
Pawcio
+0
2008-07-21 15:44:58
Ciekawe, doprawdy ciekawe...
1