PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Naztom
3
Pobierz:
Dodany: 2008-01-10
Artykuł: Naztom

Różnorodność pojazdów kosmicznych, planet i broni
Mnogość opcji
Może oferować dobrą zabawę, jeśli opanujemy wszystkie polecenia i zignorujemy błędy
Błędy
Brak kompresji czasu
Wiele niedopracowanych elementów
Brak trybu gry wieloosobowej, który mógłby znacznie poprawić zabawę
INFORMACJE
Gatunek: Symulatory
Licencja: freeware
Data wydania: 2004
Pobrań: 1345
Producent: 3000AD, Inc.
Wymagania sprzętowe:
WIN 2K/XP, Pentium IV 1.7Ghz, 256MB RAM, directx 9.0, karta graficzna 64MB obługująca Vertex oraz Pixel shader v1.1 lub wyższe, myszka
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Język: Angielska wersja językowa Angielski
INNE Z TEMATU

 

Universal Combat

Universal Combat Universal Combat Universal Combat
OCEŃ
Universal Combat stworzony przez 3000AD Inc. to symulator pojazdu kosmicznego na platformę PC. W jednym produkcie otrzymujemy tak naprawdę dwa gatunki gier: symulację oraz strzelaninę oferującą widok z pierwszej osoby (FPS). Gdy uruchamiałem grę zapowiadała się niesamowita zabawa. Jednak co naprawdę powstało z połączenia lotów w kosmosie z twardą walką na jeszcze twardszym gruncie?

 Po załadowaniu programu ukazało się menu gry. Nie zastanawiając się długo kliknąłem na 'Campaign'. Liczyłem na wprowadzenie do gry, które przekazałoby mi jak największą ilości informacji dotyczących sterowania w jak najkrótszym czasie. Zamiast tego zostałem rzucony na głęboką wodę. Po 5 minutach chaotycznego klikania postanowiłem zajrzeć do instrukcji obsługi.
 Zgroza. Tutorial to 69 stron uczących podstawowego sterowania grą. Bardziej szczegółowy manual to dodatkowe stron 89. Dokument opisujący skróty klawiaturowe to trzy strony formatu A4. Po dwóch godzinach grania mogłem stwierdzić jedno: z dołączoną dokumentacją nie rozstaniemy się przez długi czas. Przyszła kolej wykorzystać nabytą wiedzę w starciu z interfejsem gry i misjami.
 Z perspektywy kapitańskiego mostku kosmicznej fortecy ogrom wszechświata gry zapiera dech. Możemy odwiedzić setki światów. Napotkamy tysiące pojazdów i stacji kosmicznych. Istnieje wiele ras, kast, oraz misji do wyboru. Wszystkie te opcje pozwalają na urozmaiconą zabawę. Możemy wcielić się w dowódcę wojennego statku kosmicznego, żołnierza piechoty lub medyka. Będziemy walczyć na powierzchniach planet, jak i w próżni laserami rozpruwając kadłuby imponujących statków kosmicznych. Oferowane dla jednego gracza tryby gry to złożona z 25 misji kampania, swobodna rozgrywka, oraz gra natychmiastowa, w której wykonujemy jedną z kilkunastu dostępnych misji. W darmowej wersji usunięto opcję multiplayer.

 W zależności od wyboru profesji drastycznie zmienia się rozgrywka. Odgrywanie roli żołnierza przynosi najmniej radości. Udostępnione uzbrojenie jest mało efektowne. Odgłosy broni przypominają konające pogwizdywanie gwizdka czajnika. Kuleje wykrywanie kolizji pomiędzy obiektami. Mogłem przejść lub przejechać przez drzewa. Szybko darowałem sobie FPS.
 Przyszła kolej na symulację krążownika. Jest to najtrudniejszy z trybów rozgrywki. Odpowiadamy w nim za pilotowanie pojazdu i zarządzanie załogą. Trudność sprowadza się głównie do tego, że aby sprawnie zarządzać krytycznymi podsystemami statku należy zapamiętać około setkę akronimów i skrótów klawiaturowych. Sterowanie przy pomocy myszy jest niedokładne. Potężne wojenne krążowniki, jak wszystkie statki w grze, pilotuje się tak samo jak zwrotne myśliwce.

 Walka jest chlebem powszednim. Podobnie, przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Wielką wadą jest brak kompresji czasu. W żaden sposób nie mogłem przyśpieszyć nużących chwil podróży. Dotarcie z orbity do planety zajmuje około 5 minut czasu rzeczywistego. Równie długo trwa przechwycenie wrogich statków. Przebiegnięcie przez kompleks wojskowy, w celu ataku wrogich żołnierzy, przypomina maraton. Podczas grania w UC proponuję zaopatrzyć się w dobrą lekturę.

 Kolejną barierą psującą grywalność jest grafika, której poziom jest nierówny jak Bieszczady. Planety przypominają usmażone naleśniki. Na ich tle projekty statków prezentują się całkiem dobrze. Tła kosmosu są piękne. Tekstury w widoku FPS są szpetne jak wujek Fester z rodziny Adamsów, a deszcz na Ziemi to jasnoniebieskie długie kreski przelatujące na ekranie monitora. Całej zabawie towarzyszy pompatyczny, powtarzający się w kółko, jeden utwór muzyczny (w FAQ wyjaśniono, jak samemu dodawać utwory mp3 z własnej kolekcji).

 Co więcej kod gry nie ustrzegł się usterek. Czasami program zawieszał się, po czym informował o błędzie krytycznym w pliku "uc.exe".

 Pomysł na Universal Combat zawiera w sobie niesłychany potencjał. Jednak aby go urzeczywistnić należałoby poświęcić więcej czasu, wysiłku ludzi i środków finansowych. Idea wspaniała, wykonanie przeciętne. Mimo mankamentów, gra może ucieszyć fanów kosmicznych przestrzeni.

Może Ci się spodobają

ABM elu Façade
KOMENTARZE

Wynik działania (0 + 7):

Regulamin
Gość:
Gość
+0
2008-04-17 21:20:39
A podobno multiplayer jest jak pisza na gry-online i podejrzewam ze przez GSA (Game Spy Arcade) jak narazie nie udalo mi sie rozszyfrowac calej gry ale pracuje nad tym ^^. Gdyby nie to ze jest to moj ulubiony typ gry to zrezygnowalbym juz dawno ;P. Jak ktos ma jakas intrcukcje/manuala po polsku to bylbym wdzieczny. Ogolnie dam 4 za te skomplikowana gre i za brak "wbudowanego" multiplayera. I szkoda ze nie ma systemu ocaniania 0-10 bo dalbym 8. Jednym slowem polecam

[Przecież 4/5 i 8/10 to to samo. :) - Kola256]

 

Gość
+0
2008-03-28 19:44:33
Jak dla mnie gra fajna, coś w stylu Future Morrowinda xD. Rzeczywiście ta grafika odstrasza ale da sie grać ;)
Gość
+0
2008-03-19 09:21:25
taka sobie
konradzio
+0
2008-02-04 19:15:55
może być. ale strzasznie duza jest ta gra chodzi mi o wage gry :p dlatego nie chce sciagac ale po filmiku można powiedzieć ze gierka fajna nawet 5 daje :D
Gość
+0
2008-01-13 21:22:07
Brzmi jak połączenie Freelance i System Shock 2 ;]
ego5000
+0
2008-01-13 15:28:02
Grafika trochę odstrasza, nie powiem. Brak możliwości przyspieszenia czasu również wadzi. Jednak dał bym więcej niż 3. Szkoda, że nie ma skali 1-10 :)

1