CPU: Pentium III 500MHz/Duron 600MHz, 128MB RAM, 32 MB VRAM
Internet/LAN, Rekordy online
Urban Terror
Mamy tu do czynienia z mieszanką Quake oraz Counter Strike'a, skierowaną bardziej w stronę tego drugiego. Autorzy postawili na realizm prawdziwej walki, dlatego fani kosmicznych, futurystycznych strzelanek raczej nic dla siebie nie znajdą. Najpierw decydujemy się na rolę, jaką mamy spełniać w czasie zabawy. Wybieramy ją spośród czterech dostępnych - medyk, soldier, bombardier oraz snajper. Kolejnym krokiem jest wejście w odpowiadający nam rodzaj zabawy z kilku dostępnych, ale głównie są to potyczki drużynowe. Bardzo ważną rzeczą w tego typu grach jest broń i tu mała ciekawostka. Okazuje się, że mamy do czynienia z dokładnymi odwzorowaniami oryginałów nie tylko pod względem nazwy, ale także i sposobie strzelania. Franchi SPAS12 Shotgun, Heckler & Koch MP5K, to tylko początek do tego, co na nas czeka. Każdy posiada na początku tylko jeden model karabinu, pistoletu oraz gazu, ale w czasie całej zabawy można pozbierać to, co pozostało po naszych przeciwnikach.
Ciekawie przedstawia się komunikacja w grze. Gracze posiadają przy sobie radio i mogą informować siebie nawzajem, że potrzebują lekarza, wsparcia itd., co bardzo ułatwia zabawę. Dodatkowo mamy wgląd do mapy, która pokazuje rozmieszczenie swoich ludzi, tym samym sprawniej można przeprowadzić akcję na wrogi front. Tak jak wspomniałem wyżej, autorzy postawili na realizm. Bardzo duże znaczenie ma miejsce na ciele, w które dostaniemy. Jeżeli oberwiemy choćby delikatnie w głowę, serce, czy inny ważny rejon, to można być pewnym, że pożyjemy raptem kilka sekund, gdyż następuje natychmiastowe wykrwawienie się organizmu. Jedyną deską ratunku jest medyk, który i tak zawsze znajduje się zbyt daleko, by nam pomóc, choć czasami można mieć trochę szczęścia.
Świat jaki charakteryzuje Urban Terror to typowe miejsca jakie spotkać można na każdym zakątku ziemi, począwszy od zwykłych ulic i budynków w miastach, przechodząc przez wszelkiego rodzaju ogrody, a kończąc na pustyni. Każda z dostępnych plansz jest pieczołowicie odwzorowana, realizm aż bije po oczach. Oczywiście, patrząc na budowę przypadkowych samochodów, donic z kwiatami itp., można mieć trochę mieszane uczucia, ale nie ma co narzekać. Mimo, iż engine z jakiego korzysta opisywana produkcja ma już swoje lata (ile to minęło lat od premiery Quake 3?) to mała modyfikacja pozwala nadal cieszyć oczy. Ciekawie przedstawia się charakterystyka dźwiękowa poszczególnych poziomów. Na jaki byśmy nie trafili, zawsze w tle usłyszymy muzykę oraz dźwięki związane z danym miejscem. I tak w ogrodzie słychać ćwierkające ptaki oraz spokojną muzyczkę, na pustyni jakieś bębny, to wszystko naprawdę wprowadza szybciej w klimat zabawy.
Dzieło Silicon Ice Development jest bardzo popularne w Internecie. Powstało kilka stron związanych z grą, a liczba fanów systematycznie się powiększa, również w Polsce. Zapisanie się do jakiegoś klanu nie jest żadną trudnością, a jego założenie także zapewne nie będzie problematyczne. Gra rozwijana jest od kilku lat i początkowo wymagała posiadania na dysku Quake 3, jednakże ciągle prace uwolniły ją od tego problemu i stała się ona osobnym produktem.
"1.5.0 - Will I need to upgrade my computer to play Urban Terror? Depends on what you base system specs are. If you can run Quake III Arena, then you should be able to play Urban Terror. If you are unsure, compare your system specifications which those for Quake III Arena. Silicon Ice Development recommends the following as minimum specs: CPU: Pentium III 500MHz/Duron 600MHz RAM: 128MBs (256MBs highly recommended on win2k and above) VID: Geforce class card with 32megs of ram (64MB or more highly recommended) HDD: Space for Quake 3 Arena and 300MBs" To cytat z głównej strony, na którą oczywiście zapraszam.Tu klikać!
Nie potrzeba!!! Dałem linka do odpowiedniego programu! Na samym dole masz:) Proszę czytać uważniej, bo po co to wszystko piszę? No nie dla siebie przecież ;P
czemu nie powiedzieliscie? a juz sie tak cieszylem ze pogram
[???, przecież masz napisane w recenzji. - Kola256]
[Możemy edytować każdy komentarz łamiący Zasady Dodawania Komentarzy. - Kola256] [Możemy edytować każdy komentarz :P poza tym to nie news tylko recenzja ~~ N] [Swoją drogą...o co chodzi??? - dop. Medard]
[Komentarz to nie miejsce wytykania błędów w recenzji czy w informacji o grze. W kolumnie po lewo jest "Kontakt" i wszelkie uwagi tam powinno się zgłaszać. - Kola256]